Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo347
Hej
Har problem med en s70 som är svårstartad när det är kallt ute, den hoppar till första gången man drar runt nyckeln för att sen inte gå igång på flera långa försök
Problemen uppstår runt 2 plusgrader och blir successivt värre ju kallare de är

Vi har än sålänge kikat lite enklare saker: fördelarlock, stift, kablar och den har inga felkoder lagrade
Är de någon som haft liknande problem eller vet va de kan vara?
Användarvisningsbild
av Daniel78
I det tyska Volvoforumet har nån med en 940 samma problem. Han tog bränslepumprelät iin i värmen över natten och sen startade bilen omgående. Kanske värd att prova?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kan vara immobilizern, vanligt fel att det blir oxid i kontakten på antennringen runt tändningslåset.
Då startar motorn, går en sekund och stannar. Sen kan den vägra.. har varit där :-) Nån enstaka gång satte den felkod på antennringen, men oftast inte.
Fix: viewtopic.php?f=16&t=169517&p=1500946#p1500946

Som nämnt ovan, bränslepumprelät finns det goda skäl att misstänka. Jag har faktiskt ett reservrelä i handskfacket!
Det går att bygla förbi relät i sockeln, Robert DIY på tuben visar hur man gör.

av Volvo347
Har med funderat på immobilizern men känns inte som de borde vara så temperatur styrt isåfall? Kan ha fel va vet jag...
Ta in Bränslepumpsrelät under natten ska jag absolut testa!

Tackar för bra svar, fortsättning följer..

Inga problem alls. hade flera olika Gen2 fälg[…]

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]