Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasZ76
Har börjat få problem med keyless-funktionen på min XC60 MY19.

Det började med att det inte gick att låsa från passagerardörren på förarsidan och sedan inte från förardörren heller.
Bytte batteri i nyckeln, inte fått någon varning om att det dåligt, men bytte ändå.
Nyckeln dog då helt och jag fick byta batterier 3 gånger ( 2 budget märken och det sista från Varta) innan den började fungera igen, men det går fortfarande bara att låsa från förardörren.

Testade dörrarna på passagerarsidan och det går inte att låsa från dem heller, så bara förardörren fungerar.

Är det någon som har något tips på något mer man kan kolla eller göra eller är det bara att åka till Volvo?
Användarvisningsbild
av JonasZ76
Idag var nyckeln helt död igen!?

Bytte till ett helt nytt och fulladdat Varta-batteri igår, gick bra att åka till jobbet men på kvällen när jag skulle hem var nyckeln helt död...
Kollande när jag kom hem och det var helt urladdat...
Vad kan det vara som gör att nyckeln laddar ur hela tiden?
av 246
Gissar på kortslutning alt glappkontakt i nyckeln. Har du någon reservnyckel att prova med?
Om inte, så kan det nog vara bra att ha en.
av least
Spontant låter det som att din nyckel ligger och sänder hela tiden.
Och då skulle jag massera alla knappar på nyckeln, och se om det blir bättre.

Har din nyckel blivit blöt någon gång?
Användarvisningsbild
av JonasZ76
least skrev:Spontant låter det som att din nyckel ligger och sänder hela tiden.
Och då skulle jag massera alla knappar på nyckeln, och se om det blir bättre.

Har din nyckel blivit blöt någon gång?
Nej, men jag lutar också åt att den ligger och tjuvdrar ström av någon anledning...ska testa att massera knapparna och se om dt hjälper ;)

Kan det ha med batteriet i bilen att göra?
Fick en varning för några veckor sedan att jag inte kunde köra bränslevärmaren pga låg batterispänning, men det har bara hänt en gång och har fungerar bra sedan dess...
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]