Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo 745 b230k
okej då vet jag de när jag själv ska köpa delar.. har bara haft bilen i ca 3 veckor nu.. men har sett att de står biltema på några andra av bilens delar tex batteriet och luftfiltret, batteriet laddar ur väldigt fort.. glömmer jag ljuset på i ca 10 min så är de slut sen :cry: och så ska dom höja pricet på batterier eftersom dessa chineser köper upp allt som finns

men olja och filter har jag precis bytt och de köpte jag på OKQ8..
av 940 Turbo
volvo 745 b230k skrev:okej då vet jag de när jag själv ska köpa delar.. har bara haft bilen i ca 3 veckor nu.. men har sett att de står biltema på några andra av bilens delar tex batteriet och luftfiltret, batteriet laddar ur väldigt fort.. glömmer jag ljuset på i ca 10 min så är de slut sen :cry: och så ska dom höja pricet på batterier eftersom dessa chineser köper upp allt som finns

men olja och filter har jag precis bytt och de köpte jag på OKQ8..
en snabb grej bara kolla så att alla kablar går så rakt som möjligt ja hade en 240 innan med k motor så fick vi dra om kabel från rotorn när vi bytte batteri och då blev de en böj på den gjorde att den gick dåligt å hacka å grejer sen drog vi den rakt då blev de perfekt :)
hej!jag har nyss köpt en 740 med b230k,den går också jättedåligt på låga varv,mår endast bra om man varvar upp den och allra helst när man kommit upp i fart??Jag bytte till volvos tändkablar och nya stift men går inge bättre för det.Jag skulle helt klart kolla vakumslangarna,funderar själv på att sätta dit annat insug och en riktig förgasare.Hört att det är helt klart lättare??Rätta mig om jag har fel :wink:
Gaba_flumm skrev:jag skulle byta hela motorn istället för att slösa pengar på K-motorn för de e en skit motor.....
Det är ju förgasaren som är det stora problemet. Det är många som byter till en DVG-förgasare från en A-motor. Förgasaren är inte dålig i sig, den är mer avancerad och går bra när den är riktig, men när packningarna börjar krypa ut blir det helrenovering på den och det blir lite dyrt.

>>>Volvobruden: Kolla tjuvluft ordentligt först, packningarna under förgasaren brukar ge sig.
Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]

Volvo car UX

Hur kommer det sig att ni ändrar fläkt o[…]

Xenonljus xc60

Dessa köpte jag https://www.24.se/fordon/bilt[…]

Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intr[…]