Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lostdildo
Hej.
Har en v60-11. Vi råkade ut för en olycka för en vecka sedan och fick förardörren intryckt. Sedan dess har det uppstått lite konstiga fel. Motorlampan tändes och slocknade efter en dag. Bilen larmar till och från för fel på kurvljuset. Tänkte kolla felkoder idag, men får inte kommunikationen att fungera. Testade två felkodsläsare. De startar, men när man ska läsa felkoderna står det att kommunikationen misslyckats.
Funderar på om det kan ha med den intryckta dörren att göra? Något kortslutning eller något. Verkar konstigt att detta händer samtidigt. Har aldrig haft problem på någon bil att läsa koder…….
Mvh
av Smannen
Ingen aning. Men hade bilen på besiktning idag och de kunde inte koppla upp sig på min v60 2011 t3. Så om du får reda på problemet då återkoppla gärna.
av Smannen
Uppdatering från min sida. Kommentaren från besiktningen vara bara en "Bra att veta", så inget som krävde ombesiktning. Men gick in på biltema och köpte en ODB läsare för 1099. Det var inga problem att koppla upp och läsa.
240 startar inte

Sitter inget bränslefilter på förg[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]