- lör 18 jan 2025, 22:03
Hej på er! Har nu 2 bekymmer. Första är att jag har problem med imma/kondens inne i bilen. Det kommer främst när jag har kört en stund och kanske efter runt en timme efter att bilen stängts av kommer den jobbiga imman i framrutan främst. Ganska irriterande. Inga andra bilar här på gatan där jag bor ser ut så här. Har tagit in mina tygmattor i huset för att torka då det var lite blött under mattorna men problemet kvarstår. Har dessutom bytt framrutan ganska nyligen. I november bytte jag för ett stenskott som blivit en spricka. Hade även kondens innan rutbytet så borde inte vara det som är problemet för mig. Kanske undrar om jag har fläkten inställd på något konstigt sätt. Har AC på Auto och medel hastighet på fläkthastigheten. Inga vattendroppar i bilen efter jag tvättat den så den verkar inte heller läcka in vatten. Bilen är en S90 från 2018. Bara på vintern som problemet kommer. På sommar inga problem. Men tyvärr är det vinter nu och det kan vara det som tagit död på min backkamera också. Börja häromdagen att den slutade fungera. Kom en upp en gul varning uppe i hörnet på Backkamera symbolen och nu idag är den gula symbolen borta och knappen för backkamera är nu gråmarkerad. Den går inte att trycka på. Är den sönder tro? Vad ska jag göra? Tacksam för alla svar