EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
Åker i vanliga fall XC40 elbil men har nu haft en EX30 i ca 1 vecka och den känns helt okej men kan inte komma överens med enpedalsläget, på XC40 så stannar den när man kommer fram till en korsning men EX30 gör det inte eller rättare sagt så gör den det men då står man mitt ute i korsningen, har provat att släppa på gasen tidigare men den verkar inte vilja stanna så mycket fortare ändå, känns som att den åker vidare så fort man kommer under ca 10km/h och stannar sedan väldigt långsamt.
Skulle vilja ha en val möjlighet på svag, medium och hård på EX30 men det kanske är sämre för att man ska använda dom "riktiga" bromsarna mer, på min XC40 så används nog inte dom bromsarna alls 😉
Användarvisningsbild
av Bosse9988
De har olika sätt att implementera enpedalsläge. Just EX30 är ju mycket kinesisk och de har tagit rakt av vad motsvarande bil i kinesisk variant gör. Själv har jag svårt för att förstå att enpedalsläget tvunget måste fungera till absolut stopp. Att trampa på pedalen de sista metrarna gör ju inget då i varje fall jag ändå håller på bromspedalen när jag står stilla vid ett trafikljus.
av Klabbe65
Men då är det ju inget enpedalsläge, som namnet är så använder man en pedal för att öka, minska och stå still enligt min mening och jag har hört flera som tycker att EX30 har dåligt enpedalsläge

Låter bra, var först inne på[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]