- lör 11 jan 2025, 19:02
Hej, skulle vara tacksam för lite rådgivning gällande min Volvo xc70 -03.
Bilen har gått 26 000 mil och har följande fel:
-ABS lampa lyser
-Automatlåda men som senaste tiden får växlas tiptronic för den inte växlar upp själv.
- hastighetsmätaren slutar fungera ibland när den inte vill växla.
-någon enstaka gång har jag också fått upp texten bilen behöver motorservice.
Bilen funkade perfekt tills att ABS lampan började lysa sen har dessa andra fel kommit, kan allt hänga ihop?
- sen skramlar det ifrån stötdämpare i bak, så antagligen behövs dämparen bytas gissar jag.
Men till den viktigaste frågan, ska jag sälja bilen i befintligt skick och lägga till mina 18.000kr och köpa en volvo V70 istället? Eller bör jag använda dessa 18.000kr att reparera den bilen jag redan har?
Hur hade ni gjort? Jag kan inte fixa någon själv utan måste lämna in bilen på verkstad.
Tacksam för all vägledning man kan få!
Bilen har gått 26 000 mil och har följande fel:
-ABS lampa lyser
-Automatlåda men som senaste tiden får växlas tiptronic för den inte växlar upp själv.
- hastighetsmätaren slutar fungera ibland när den inte vill växla.
-någon enstaka gång har jag också fått upp texten bilen behöver motorservice.
Bilen funkade perfekt tills att ABS lampan började lysa sen har dessa andra fel kommit, kan allt hänga ihop?
- sen skramlar det ifrån stötdämpare i bak, så antagligen behövs dämparen bytas gissar jag.
Men till den viktigaste frågan, ska jag sälja bilen i befintligt skick och lägga till mina 18.000kr och köpa en volvo V70 istället? Eller bör jag använda dessa 18.000kr att reparera den bilen jag redan har?
Hur hade ni gjort? Jag kan inte fixa någon själv utan måste lämna in bilen på verkstad.
Tacksam för all vägledning man kan få!