Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haz
Momentum skrev:Skinnet på ratten verkar vara himla känsligt

Min vigselring har gjort en massa repor i lädret

På min andra bil, en V70-04:a syns inte minsta spår

Har någon annan några erfarenheter?[
Hej jag ha exakt samma problem med min V70 Classic uttagen i aug 2007 har fått 5 stycken revor i ratten på olika ställen.

Det känns som direkt man kommer imot ratten så blir det en reva så känsligt skall det ju inte vara.

Hade tidigare en 745 utan några revor eller liknande problem. Volvo menar att det är yttre åverkan och tar det inte på garanti.

Det blir väl till att kontakta reklamationsavdelning m.m

Finns det fler som upplever samma problem ??

Mvh Hasse
Användarvisningsbild
av Peejay
matzen10 skrev:Faan oxå...jag som redan sagt att jag inte har på mig ringen för att inte skada ratten.. Menar du då att man bör åka utan brallor!?! :lol:

---> Matz
Mycket kul tråd:D
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Kanske är spaltat skinn (tror jag det heter) som målats i stället för de dyrare typerna?
av haz
Tja

Nu har jag fått ratten godkänd som reklamation , Och Helmia fixar dit en ny ratt på garanti . Tack för det HELMIA !
Användarvisningsbild
av habanero
Jeg byttet rattet på min når jeg kjøpte den. Visste ikke om problemet så jeg betalte selv :( De satt på et elendig plast ratt også. Savner rattet på 850n jeg. Det var i det minste i ordentlig skinn. Virket som det gamle var plast trukken utenpå skinnet.
Användarvisningsbild
av ehedman
Min ratt fick mystiska små repor och mindre klämmärken på vänster sida kl 9.30. Efter det att jag läste denna tråd skyllde jag min fru, som har massa ringar på sig, att slita på ratten!
Jag upptäckte senare att det var jag själv som omedvetet repade ratten. När jag steg ur bilen hade jag placerat startnyckeln i höger hand dvs, samma hand som tog stöd i ratten när jag klev ur.

Kontentan av denna tråd gör således att den försiktige kör bil utan ringar, utan byxor och nu utan startnyckeln! :-) .. hustrun kan man dock behålla! ;-)
av matzen10
ehedman skrev:Min ratt fick mystiska små repor och mindre klämmärken på vänster sida kl 9.30. Efter det att jag läste denna tråd skyllde jag min fru, som har massa ringar på sig, att slita på ratten!
Jag upptäckte senare att det var jag själv som omedvetet repade ratten. När jag steg ur bilen hade jag placerat startnyckeln i höger hand dvs, samma hand som tog stöd i ratten när jag klev ur.

Kontentan av denna tråd gör således att den försiktige kör bil utan ringar, utan byxor och nu utan startnyckeln! :-) .. hustrun kan man dock behålla! ;-)
Fasen oxå..aldrig får man va riktigt nöjd! :lol:

M VH
---> Matz
Användarvisningsbild
av K5054
:D :D :D
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Jag tycker min ratt verkar vara ganska robust. Men för utseendets skull
ska jag nu byta till träratt. Om någon vill ha en repfri och skav-fri,
4-ekrad ratt med alla knappar (inkl. telefon, exkl. RTI/NAV) billigt så hör
han/hon av sig.
av blue eagle boy
stefnil29 skrev:Hej!

Åk in på volvo och klaga. Dom har godwill på detta. Jag ska själv byta min ratt. Får förvisso stå för halva kostnaden, men det kan det vara värt.
/Stefan
Gäller detta även en ratt som sitter på en V70-01?
Min ser för jävlig ut, precis som om det är något lackskikt som har släppt.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]