Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av h2racing
Hej
Jag gar en V60 Summum 2017, där ena halvjuslampan gett upp. Har snabbt konstaterat att de flesta rekommenderar att man byter på båda sidorna i samma veva. Dock så är jag totalt förbryllad till vad jag ska köpa eller beställa.
Prisspannet är ifrån typ 500kr per lampa till Volvos pris på 1600kr lampan.
Det är en otrolig prisskillnad för att inte tala om. man nu nu ska köpa 2st.
Googlar som tusan har svårt att bilda mig en uppfattning om kvalitet, fabrikat och ljusstyrka, vill inte snåla med några budget lampor, men har heller ingen lust till att köpa 2st på Volvo för 1600st.
Vore så tacksam om ni delar med er utav era erfarenheter, Tack på förhand...
Mvh Christian
av UnleashFusion
h2racing skrev: mån 06 jan 2025, 18:59 Hej
Jag gar en V60 Summum 2017, där ena halvjuslampan gett upp. Har snabbt konstaterat att de flesta rekommenderar att man byter på båda sidorna i samma veva. Dock så är jag totalt förbryllad till vad jag ska köpa eller beställa.
Prisspannet är ifrån typ 500kr per lampa till Volvos pris på 1600kr lampan.
Det är en otrolig prisskillnad för att inte tala om. man nu nu ska köpa 2st.
Googlar som tusan har svårt att bilda mig en uppfattning om kvalitet, fabrikat och ljusstyrka, vill inte snåla med några budget lampor, men har heller ingen lust till att köpa 2st på Volvo för 1600st.
Vore så tacksam om ni delar med er utav era erfarenheter, Tack på förhand...
Mvh Christian
Vill du köra på original (Osram) så har du dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6 ... n=shopping runt 540kr/st men har lång livslängd

sen har du t.ex. osram nightbreaker laser d3s / philips whitevision d3s som båda kostar runt 800-1000kr/st beroende på vem som säljer.

annars har du från tyskland som du kan köpa, där flesta av oss på denna forum har köpt från: (lichtex).
classic osram för runt ~€36.55/st - välj duo-pack.
https://lichtex.de/xenon-licht-brenner- ... 3s-fassung om du tänkt dig namnen ovan.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Beställ Osram Xenarc från Lichtex så får du vad som behövs. Man kan festa till det med en "trimmad" lampa som lyser starkare men snart lyser den med svagare och som med allt som lyser starkare har den en klart kortare livslängd, och är dyrare i inköp... Som ovan skriver, välj ett duo-pack
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]