Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, ström är väl lämpligast att ta från batteriet - naturligtvis med en säkring direkt på pluskabeln.
Det finns nog ingen lågnivå på baksidan stereon att koppla in sig på tyvärr. High performance har väl slutsteg under pass.stolen - men om den tar emot klassisk lågnivå eller om det är optisk signal vet säkert någon annan på forumet.
Om du är osäker, dels kan du väl besöka närmsta bilradiobutik (BRL eller liknande) och fråga lite, dels kan du säkert hitta mycket nyttigt på YT - exempelvis Dyhrs garage. Kanske inte bästa lösningarna alltid men han förklarar ändå vad som behövs på ett bra sätt.

Lycka till.
/M
Kolla i denna tråd där jag beskriver hur du kopplar in dig på framdörrarna för att ta signal till slutsteg för sub, man tar signalen i höger tröskel. Bästa är att använda MOST-omvandlare men det är mer omfattande ombyggnad för att få allt att funka och inte bara för att koppla in en baslåda.
viewtopic.php?f=56&t=170575&p=1508539&h ... e#p1508539

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]