Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har handtaget utan rörlig del på utsidan. I mitt handtag var det själva mikrobrytaren som gav upp. Den sitter gjuten fast i handtaget, så den är inte lätt att göra något åt.
Jag köpte ett nytt handtag.
av Tood
@Apersson850

Du brukar ha koll. Bytte högra gasdämparen då luckan på min XC70 MY16 åkte ner när det var kallt. Fungerade utmärkt igår vid 3 tillfällen och idag, minus 15 grader, ska jag packa bilen. Luckan gick två ggr sedan låste den sig. Elektrisk men inte heldöd utan liten rörelse sker, varnar för öppen baklucka med irriterande blinkningar till/från. Baktorkaren går men med lägre fart.

Tror du på jordfel eller är det något annat? Borde vara heldöd om jorden var borta men….Ska krypa in och försöka nödöppna imorgon
av Tood
Yes, det var jorden. Tog 20 min att fixa. Skarvade med en sockerbit vilket var precis det kablarna räckte till. Varianten ryssen visar på filmen hade varit tajt.
Den behöver inte vara heldöd för att jordningen är dålig. Jordningen i kontaktdonet i taket ger upp för att skarven i donet är för klen. Men när jordningen håller på att brinna upp finns det fortfarande någon kontakt kvar. Den blir gradvis sämre.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]