Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roggan99
Nej, inte sent. Problemet kvarstår... Tog loss min givare bak precis nyss och den verkar kass!? Är osäker, kanske är den digital, i så fall svår att kolla?
av d1anny2
roggan99 skrev:
RobinH skrev: tor 10 okt 2019, 19:33 Kolla felkod med VIDA/Dice.
Tar de verkligen 1200 kronor vid volvo för att bara kolla felkoder???
Hälften Billigare att köpa en egen dice då från ebay.

Mitt strålkastarfel var en kabel av till styrenheten för ABL
ABL? Jag har inte det tror jag. Sladdarna till strålkastaren är lite korta, det frestar på när man tar bort dom och byter lampa, så kanske... Bra tips!

Jo 1200 kr sa han på Volvo Lilja i Växjö, sjukt dyrt! Jag hade en dice från kina, problemet var att jag lyckades "bricka" den. Den behöver en dator med win 7 professional och jag krånglade till det så den blev kass vid uppgradering av firmwaren i den :sick:
Hej. Blev du något klokare på detta? Har samma grej. Felet kommer och går.
av roggan99
Jag fick tips om att det ofta var nivå givaren höger bak, så kollade den och mycket riktigt, det var avbrott i den. Så efter bytet som är ganska enkelt så var det ok
av d1anny2
roggan99 skrev: ons 25 dec 2024, 12:29 Jag fick tips om att det ofta var nivå givaren höger bak, så kollade den och mycket riktigt, det var avbrott i den. Så efter bytet som är ganska enkelt så var det ok
Vilken givare? Har du länk samt kort info om hur den byttes?

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]