- fre 20 dec 2024, 11:38
#1597716
Läste på nätet att reduktionsplikten ska höjas.
Sverige riskerar att missa EU:s klimatmål till 2030.
Regeringen kommer att gå fram med en ny reduktionsplikt som innebär att Sverige väntas kunna nå ESR-åtagandet, den del av EU:s klimatmål som bland annat reglerar utsläppen från vägtransporter, arbetsmaskiner och jordbruk, framhöll Finansdepartement och Klimat- och näringslivsdepartementet i augusti.
Varför är det fortfarande så trögt med att köra på E85?? Då slipper man ju hela problemet, det är ju 85% redukterat (heter det så?) bränsle. Det är i.f.s busenkelt att bygga om (lite äldre bilar) till att köra på E85. Och det säljs ju fortfarande (tror jag) nya etanol bilar.......
Sverige riskerar att missa EU:s klimatmål till 2030.
Regeringen kommer att gå fram med en ny reduktionsplikt som innebär att Sverige väntas kunna nå ESR-åtagandet, den del av EU:s klimatmål som bland annat reglerar utsläppen från vägtransporter, arbetsmaskiner och jordbruk, framhöll Finansdepartement och Klimat- och näringslivsdepartementet i augusti.
Varför är det fortfarande så trögt med att köra på E85?? Då slipper man ju hela problemet, det är ju 85% redukterat (heter det så?) bränsle. Det är i.f.s busenkelt att bygga om (lite äldre bilar) till att köra på E85. Och det säljs ju fortfarande (tror jag) nya etanol bilar.......
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V