Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Jag har en sådan, dock inte från Tereteknik utan köpte den direkt från säljaren, Kremersino på allieexpress (samma box). Fungerar utmärkt, är ibland lite seg och så. Men när vi bilade i somras var det en fröjd att använda Google maps/Waze istället för Volvos inbyggda navigation. Valde inte till touch, skärmen är ju inte direkt användarvänlig när man kör bil då det sitter djupt in. Men svarar på frågor eller funderingar om du har några :-)
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Hej där.

Jag har kört med en sådan kinprodukt någon månad innan den kastades ut igen. För mig var det inte för att jag behövde den alls, utan för att jag ville testa den. Alla dessa tredjeparts lösningar är rena kinaprodukter de har bara olika coola namn flashiga boxar. Vissa har till och med klonats i ett andra led så det kan bli ännu sämre så som billigare processor och då blir den om än ännu segare. Men som sagt och du får vad du betalar för. Vi är olika individer och jag är superkräsen när det gäller sådana här produkter och tycker verkligen inte att de är bra. Man det kanske duger åt dig, vad vet jag, vi är som sagt olika individer med olika behov. Det finns några positiva saker med den men även många negativa saker. För min egen del har den brister som är övervägande att jag faktiskt kopplade ur den.

För det första, det verkar ha en slumpgenerator när den själv tycker den ska växla till kamerabild när du lägger i backväxeln. Det fungerar väldigt sällan som man förväntar sig. Det är ju inte direkt svårt att skriva en sådan mjukvara, att när CAN signalen för backväxel kommer, så ska man växla till kameraläget. Ibland funkar det men oftast inte och inte särskilt bra. Det må vara så då. Men sedan har vi kopplingen mellan handsfree, Boxen verkar inte överens om vilken handsfree jag har aktiv, det vill säga om jag väljer att köra med Volvo egna inbyggda handsfree eller boxens handsfree. Där finns det ingen logik i alls, Den kastar tärning om vem som ska svara, eller så svarar båda trots att man valt en specifik. Ohyggligt enerverande. Sen har vi den ytterst märkliga inkopplingen av blåtandsstreamningen. Den går ut och den går in och sen vidare genom en phonokontakt vilket resulterar i låg ingångsvolym och märkbart sämre kvalitet på ljudet.

Sen har vi förstås den bästa positiva saken med boxen och det är Android Auto. Det fungerar som det ska i alla fall. Snyggt och fint och det flyter på bra. Men med alla dessa negativa saker så väljer jag att koppla ur den, det känns även som integrationen för i och urkoppling av systemet inte är speciellt genomtänkt med bilens övriga system . Trots allt så fungerar IHU med uppdaterade kartor mycket bättre och streamningen är topp här Jag har i och för sig Premium Sound men tvivlar på att saken blir bättre i mindre ljudpaket. Sen fungerar min backkamera kristallklart igen.
Här på RetrofitP3 finner du min installation av kina-boxen i min XC60.
https://www.retrofitp3.se/2024/09/28/ca ... on-i-xc60/
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag instämmer dessvärre med RetrofitP3. Själv gav jag upp efter en testinstallation på min V70.

Android Auto är bra men integrationen mot Sensus var undermålig och sättet dom löst inkoppling tyder på att detta är en universalbox man lite hastigt anpassat till massor av bilmärken. Troligen utan att göra det särskilt bra på något av dem...

Kinaboxen ligger tillbaka i sin låda och lär inte komma in i nån av mina bilar.

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]