Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
en 440 se 96:a.
tempmätaren går bara upp till "klockan" 4 till 5.om mitten e "klockan"3.
har bytt termostat,då gick den upp till mitten efter den stått på tomgång länge,men så fort jag körde så gick den ner.nån som vet vad det kan vara för fel eller ska det vara så?mvh jonny
Användarvisningsbild
av kallsund
Hej.
Har du luftat kylsystemet efter att du byttet termostat? Min temp brukar bete sig illa om jag inte luftar efter att jag grejat med kylet.

mvh
Kalle
Användarvisningsbild
av vetten
Tja är inne på min andra 440 och på ingen av dom har mätaren gått upp längre än du beskriver vid normal körning men däremot om den får stå på tomgång länge. Det viktiga är ju kommer det bra med varmluft in i kuppen så är det helt normalt. Har en 480 också och den har ju färddator och digital värmevisning och där ligger tempen normalt på 85-92 grader.
Användarvisningsbild
av jonny692
luftat har jag gjort.och gott om värme kommer det in i kupen.så det får väl vara så.tack för svaren
Användarvisningsbild
av vetten
Du VET att här är du ALLTID välkommen med det du vill Veta eller Dela med dej av :shock: så jag blir bara glad av att dela med mej och få bli upplyst och lärd av eran Kunskap om våra bilar :lol: så än en gång Tack för att VI finns :lol:
Användarvisningsbild
av Nebu
Min rosthög har varit lite kall innan i "vinter" bor i skåne så ni förstår...
En storkartog bit som täcker 2/3 av kylaren gjorde susen för mig tempen kommer upp snabbare och håller längre efter att jag stannat.
Billigt å bra enligt mig :)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]