Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Lövet skrev:
Erik Å skrev: Ukraina var bara första steget. :-/
Sen kan ju planen ha ändrats, ingen vet utom Putin själv..
Ändringen av planen var ju att Ukraina faktiskt stretade emot. Om Ukraina fallit hade _garanterat_ Ryssland fortsatt, sannolikt i första hand mot Baltikum och/eller i andra änden mot Georgien. Det enda som kommer garantera fred i Europa är om Ryssland förlorar. Ingen förhandlingslösning för då har Ryssland "vunnit". Då kommer de vänta 5 år, rusta upp, och sedan anfalla någon annanstans.
Jomänvisst.
Hade dom behövt streta emot?

Eller va attacken riktad mot mål som Ukraina egentligen ville bli av med?

Nu är ju Ukraina militär soptipp, testomtåde och skjutbana för väst och Ryssland.

Om min tes håller senare, med facit i hand så är jag ganska säker på att Putin tänkte. Ja ja, låt gå, vi kör en rond då. När väst lastade på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
GLIZ skrev: fre 22 nov 2024, 17:08 Eller va attacken riktad mot mål som Ukraina egentligen ville bli av med?
Ryssarna invation gick ju rakt mot Kiev för att ta hela landet och därefter avskaffa Ukraina och bara göra det till en provins av Ryssland.

Vilken planet har du levt på egentligen, Ryssaran kom ju så långt att de till och med kontrollerade förorterna till Kiev.

Eller har du aldrig läst tidningarna senaste åren...

https://www.dn.se/varlden/ryssland-tar- ... till-kiev/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev: fre 22 nov 2024, 15:18
Ändringen av planen var ju att Ukraina faktiskt stretade emot. Om Ukraina fallit hade _garanterat_ Ryssland fortsatt, sannolikt i första hand mot Baltikum och/eller i andra änden mot Georgien. Det enda som kommer garantera fred i Europa är om Ryssland förlorar. Ingen förhandlingslösning för då har Ryssland "vunnit". Då kommer de vänta 5 år, rusta upp, och sedan anfalla någon annanstans.
+1 på det
Användarvisningsbild
av GLIZ
VolvoB20 skrev:
GLIZ skrev: fre 22 nov 2024, 17:08 Eller va attacken riktad mot mål som Ukraina egentligen ville bli av med?
Ryssarna invation gick ju rakt mot Kiev för att ta hela landet och därefter avskaffa Ukraina och bara göra det till en provins av Ryssland.

Vilken planet har du levt på egentligen, Ryssaran kom ju så långt att de till och med kontrollerade förorterna till Kiev.

Eller har du aldrig läst tidningarna senaste åren...

https://www.dn.se/varlden/ryssland-tar- ... till-kiev/
Sov du det första kvartalet?

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
Lövet skrev:
Jomänvisst.
Hade dom behövt streta emot?

Eller va attacken riktad mot mål som Ukraina egentligen ville bli av med?

Nu är ju Ukraina militär soptipp, testomtåde och skjutbana för väst och Ryssland.

Om min tes håller senare, med facit i hand så är jag ganska säker på att Putin tänkte. Ja ja, låt gå, vi kör en rond då. När väst lastade på.

Missar sällan nyheterna.
Tittar på de varje dag egentligen.
SVT:s & tv4:s nyheter.

Användarvisningsbild
av lennarte
Kanske det blir lite lugnare i Ukraina ett tag nu. Ryssarna ska ju hjälpa Assad i Syrien med flygvapen och säkert också marktrupp.
av Lövet
lennarte skrev:Kanske det blir lite lugnare i Ukraina ett tag nu. Ryssarna ska ju hjälpa Assad i Syrien med flygvapen och säkert också marktrupp.
De har ju redan packat ihop och dragit. Syrien är förlorat ur rysk synvinkel. Eventuellt är till och med Assad död, hans flygplan "försvann" ju helt mystiskt.
av Erik Å
Lövet skrev: sön 08 dec 2024, 12:44 .. hans flygplan "försvann" ju helt mystiskt.
Nu är ju ryska piloter kända för att flyga med avstängd transponder när de har något fuffens för sig..
Borde gå lätt att se på loggad transponderdata om den försvann på rimlig höjd eller på väg mot noll :oops:
Edit: det var på väg ner.. Resten är oklart. Lär finnas en flygbas 18km från punkten där plotten slutar; kan ju ha flugit utan transponder, tankat på flygbasen och sen flugit till Ryssland där Assads familj lär finnas.
av Lövet
Erik Å skrev:Nu är ju ryska piloter kända för att flyga med avstängd transponder när de har något fuffens för sig..
Borde gå lätt att se på loggad transponderdata om den försvann på rimlig höjd eller på väg mot noll :oops:
Edit: det var på väg ner.. Resten är oklart. Lär finnas en flygbas 18km från punkten där plotten slutar; kan ju ha flugit utan transponder, tankat på flygbasen och sen flugit till Ryssland där Assads familj lär finnas.
Jag är inte heller inne på att planet sköts ner. Rebellerna verkar inte ha något luftvärn att tala om och så länge man är kompis med Putin brukar plan inte explodera utan anledning.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Assad har fått asyl hos Putin nu.
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 130
Baklucka V70 2002

Om du köpte begagnade gasfjädrar så[…]