Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: lör 16 nov 2024, 12:52 Ryssland och Nordkorea verkar ju vilja ha ett världskrig. :-(
Inte alls, de synar bara korten och testar hur långt de kan gå och hur mycket de kan invadera och annektera utan att väst gör något förutom att snacka. Nu verkar det ju vi börjar backa och ge den ännu mera spelrum, och de kommer inte vara sena att ta möjligheten att avancera lite till.

De vill inte ha ett världskrig, de vill bara har så stor framgång som möjligt, utan att det blir världskrig.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Undrar vad Ukraina just sprängde i Marino, Kursk? Jaja det var något slags slott som huserar en rysk kommandocentral men vilka var där?
Det måste rimligen varit något väldigt viktigt för att offra 12 st Storm Shadow..
av Lövet
Erik Å skrev:Undrar vad Ukraina just sprängde i Marino, Kursk? Jaja det var något slags slott som huserar en rysk kommandocentral men vilka var där?
Det måste rimligen varit något väldigt viktigt för att offra 12 st Storm Shadow..
Min gissning: Ett möte med höga generaler.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Lövet skrev: ons 20 nov 2024, 21:06 Min gissning: Ett möte med höga generaler.
Det visar sig antagligen tids nog. Suchomimus pratar om "Putins bunkers".
Ovanligt nog har ryssarna medgett att 10 missiler träffade.. Det hörs betydligt fler explosioner i filmen.

**ny**
Användarvisningsbild
av GLIZ
Oavsett vad min uppfattning av Ryssland eller Ukraina är så sa ju Biden häromdagen. Något i stil med,
Det var ni som tände elden.
Till Ryssland och Putin.
Min reaktion var ganska ditekt.
Och väst hälde tändvätska över alltihop

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
GLIZ skrev: tor 21 nov 2024, 01:56 Oavsett vad min uppfattning av Ryssland eller Ukraina är så sa ju Biden häromdagen. Något i stil med,
Det var ni som tände elden.
Till Ryssland och Putin.
Min reaktion var ganska ditekt.
Och väst hälde tändvätska över alltihop
På vilket sätt då?
Vore det bäst att låta bli att hjälpa Ukraina och låta Ryssland
utplåna Ukraina som ett eget land menar du?
Användarvisningsbild
av Allinug
Tänk om det inte är Ukraina som Ryssland och Nordkorea är ute efter? Nu när ”väst” tömmer sina vapenlager, så uppkommer kanske nya möjligheter till erövringar för Ryssland och Nordkorea.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: fre 22 nov 2024, 09:16 Tänk om det inte är Ukraina som Ryssland och Nordkorea är ute efter? ..
Lyssna på Andrei Illarionovs varningar, karln jobbade faktiskt som personlig rådgivare åt Putin under ett antal år. Borde rimligen ha rätt bra insikt.
Enligt Illarionov så planerar Putin för ett storryssland som sträcker sig från Lissabon till Vladivostok, Ukraina var bara första steget. :-/
Sen kan ju planen ha ändrats, ingen vet utom Putin själv..
av Lövet
Erik Å skrev: Ukraina var bara första steget. :-/
Sen kan ju planen ha ändrats, ingen vet utom Putin själv..
Ändringen av planen var ju att Ukraina faktiskt stretade emot. Om Ukraina fallit hade _garanterat_ Ryssland fortsatt, sannolikt i första hand mot Baltikum och/eller i andra änden mot Georgien. Det enda som kommer garantera fred i Europa är om Ryssland förlorar. Ingen förhandlingslösning för då har Ryssland "vunnit". Då kommer de vänta 5 år, rusta upp, och sedan anfalla någon annanstans.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 146

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]