Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag vill veta om en av de 2 kablarna på cd växlaren (min gissning att den svarte är jord den andre = ? ) för det första är den andre kabeln grön/gul då en pluskabel och min fråga är då ska man dra en plus eller ska den komma från remoten av stereon? och om det nu skulle vara remoten vilken sladd e det då? för den har inte samma färg det brukar ju vara blå men inte i detta fallet....det e ju en gammal stereo ju

mvh

Alex
av Nenne428
På min bil är det konstant 12V på den sladden. Det måste det vara om Du vill kunna ta ut CD-magasinet utan att slå på stereon/tändningen var gång Du vill byta ut en CD-skiva i magasinet.
av grekoloo
Gul/grön är jord..

EL Grekoo
Användarvisningsbild
av thebarbarian
vad är det svarte sladden då?
av Nenne428
Ja då måste det väl vara den som förser växlaren med spänning, det är antingen den ena eller den andra. Jag har inte monteringsanvisningen tillgänglig, men om ingen hinner mellan så ska jag kolla så snart jag varit i bilen.
Användarvisningsbild
av thebarbarian
ja tack det skulle vara bra för man vill ju ha cd i bilen....
av Nenne428
Tyvärr innehåller inte monteringsanvisningen (utgiven Feb -93) något vettigt elschema. Den säger bara att kablaget är färdigt att kopplas in på antennkablaget.
Användarvisningsbild
av thebarbarian
så det problemet hade löst sig....svart e minus eller jorden och den andre gröna med en färg i e plus......

tack för alla som brydde sig hehe

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]