- lör 30 nov 2024, 16:11
#1596206
Ja självklart ska man ha det! Men jag är så rädd att jag knappt vågar sätta handen mot polen för att ta lös kablarna från polerna 

Moderator: Moderatorer
nordis24 skrev: ↑lör 30 nov 2024, 16:11 Ja självklart ska man ha det! Men jag är så rädd att jag knappt vågar sätta handen mot polen för att ta lös kablarna från polernakom bara ihåg att lossa minuspolen först sedan plus-polen. Du kommer klara det galant!![]()
nordis24 skrev: ↑lör 30 nov 2024, 21:27 Precis,moch tvärtom när man sätter tillbaka va?Exakt.
nordis24 skrev:Okej, då förstår jag! Jag fattade nog inte riktigt vad jag läste första gången jag kollade i boken och inte tyckte att det stod något vettigt, för nu ser jag att det står CCA och Ah och dimension, samt att man ska ha ett EFB om man har manuell låda. Men om jag förstår det rätt så är dessa värden alltså minimum, och jag kan installera ett batteri med högre CCA/Ah? Verkar även som man kan byta till AGM även om man har EFB just nu för att få ännu bättre funktion :) (https://batteryworld.varta-automotive.c ... -jag-valja)Japp precis, min hade ett EFB på 72 Ah men bytte till ett AGM 80 Ah/800 CCA för att få lite mer kapacitet, batteriet blev längre och precis så det fick plats i lådan. Så ingen fara att byta, bara ta det lugnt. Finns bra länkar här nu man ska göra.
Tack snälla för din hjälp kievY :) Nu hoppas jag det går bra för mig att byta batteriet, jag tycker det är läskigt med ström osånt men har förstått det som att det typ är omöjligt att få en stöt av ett bilbatteri, så det här ska nog ordna upp sig
Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]
Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]
Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]
Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]