Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo V40 T4 från 1999 och det har varit en massa problem med den sen jag köpte den i augusti 2024.

Nu senast så är bilen helt död från den ena dagen till den andra, från att ha startat utan problem och gått väldigt bra. Centrallåset har slutat fungera när man använder nyckeln i dörren (fjärren har inte fungerat alls sedan jag köpte bilen) så jag låste upp dörren på passagerarsidan och försökte starta bilen men inget händer, inget klick, inget lyse på instrumentbrädan.

Bilen är helt död, förutom ett surrande ljud som verkar komma från tändningslåset. lysdioden till startspärren blinkar snabbt och jag har läst i instruktionsboken att larmet ljuder när lysdioden blinkar snabbt, dock så har denna bil inget larm.

Har nyckeln helt plötsligt slutat att kommunicera med styrenheten i bilen?
Jag kollade batteriet och det var tillräcklig spänning. Jag tog även lös batteriet och laddade det. Det var kabelskona till batteriet som inte hade ordentlig kontakt med batteriet och det är nu åtgärdat. Nu får bilen ström men det verkar som att bränslepumpen har gett upp. Bränslepumpen går inte igång när jag vrider på nyckeln i tändningslåset. Jag har haft problem med bränslepumpen tidigare och har då bytt säkringen till bränslepumpen och då har den funkat ett tag men nu den funkar den inte efter att jag bytt säkringen så jag måste nog byta bränslepumpen.
Värmepaket Volvo 240

Här finns information om orsaker och å[…]

Generatorn brukar ligga ansluten direkt till batte[…]

Förra ägaren säger att den är […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Tjusigt, kan man lämna in sin bil för om[…]