Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Förarstolen är paj och måste bytas..
Vilka volvo stolar passar i min 244 -88?
Kan man ta en från 440 / 740 ??
Eller måste det vara från 240 -88?
av Amarace
Alla från en 240/260 passar, alla övriga måste du bygga om fäste el dylikt för att få dit.
Användarvisningsbild
av Hygglo
Tack för det snabba svaret..
En liten fråga till.. Hur får jag loss stolen?
Jag provade att köra stolen längst fram och rycka lite i den men den lossnade inte..
Passar passagerar stolen på förarsidan?
OM den gör det så kan jag ju ha den tills jag får tag i en ny...
av Amarace
Du måste skruva loss den, två muttrar i framkant, en på varje sida, och två skruvar i bakkant, en på varje sida. Passagerarstolen går att sätta dit, men du ryggstödsjusteringen blir ju på fel sida (och tar i samt svårt att justera) om du inte gör om och flyttar det från förarstolen.
Användarvisningsbild
av niklas gson
Amarace skrev:Du måste skruva loss den, två muttrar i framkant, en på varje sida, och två skruvar i bakkant, en på varje sida. Passagerarstolen går att sätta dit, men du ryggstödsjusteringen blir ju på fel sida (och tar i samt svårt att justera) om du inte gör om och flyttar det från förarstolen.
.
inte passar den rakt av att sätta stolarna hur som helst e ju olika i bakkant då måste du flytta skenorna om du ska ha passaskerar stolen på föraar o diverse lika bra skaffa rätt direkt ..låter som det e lika bra för dej.
dra stolen fram så mycket som möjligt ta dom bakre flytta stolen längst bak ta loss dom främre i skenan sen e den lös... :)
av Addict
Har man en svets är 850 stolar ganska trevliga att montera in.
av Amarace
niklas gson skrev:
Amarace skrev:Du måste skruva loss den, två muttrar i framkant, en på varje sida, och två skruvar i bakkant, en på varje sida. Passagerarstolen går att sätta dit, men du ryggstödsjusteringen blir ju på fel sida (och tar i samt svårt att justera) om du inte gör om och flyttar det från förarstolen.
.
inte passar den rakt av att sätta stolarna hur som helst e ju olika i bakkant då måste du flytta skenorna om du ska ha passaskerar stolen på föraar o diverse lika bra skaffa rätt direkt ..låter som det e lika bra för dej.
dra stolen fram så mycket som möjligt ta dom bakre flytta stolen längst bak ta loss dom främre i skenan sen e den lös... :)
Sitter i några skruvar bara, så jobbigt är det inte att flytta över skenorna mellan stolarna (eller underedet rättare sagt) när man vl har stolarna loss, tar det 5 minuter så har man ändå tagit det lungt..
Användarvisningsbild
av niklas gson
Amarace skrev:
niklas gson skrev:
.
Sitter i några skruvar bara, så jobbigt är det inte att flytta över skenorna mellan stolarna (eller underedet rättare sagt) när man vl har stolarna loss, tar det 5 minuter så har man ändå tagit det lungt..
sant men e man inte en skruvare då kan det ta tid för den som inte vet hur det ska gå till då e det lika bra att säja det läättase vägen för att utföra det... :)
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]