Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har motorlampan som lyser på bilen och jag har en OBD2 läsare men den är inte kompatibel med appen 850 OBD-II för den är inte helt ELM327 kompatibel. Finns det nån annan app som funkar som inte är lika kinkig? Jag vill bara få ut felkoden och det måste den väl klara av tycker jag.

Detta till en -97ans 850
Nope... Är det motronic4.4 kan det, möjligtvis, ibland, gå att få ut koder via standard ISO-protokoll, men oftast inte. Min går att lura igång via terminal och massa specialkommandon, men koderna man får ut saknar tolkning så dom är ju tämligen värdelösa för svenson.
Jag gick tyvärr på samma "nit", köpte en billig elm-läsare som visade sig inte fungera med 850 obd-ii appen :/ Jag har ju dock laptop med vol-fcr så går ingen nöd på mig, direkt.
Det var en av de godkända modellerna på listan av läsare.
REPORTED WORKING BRANDS
OBDLink (from scantool.net! Not clones), BAFX and Veepeak OBD. I can't verify myself than first one.
OBDCheck BLE+ (Veepeak)
Jag köpte den sistnämda. OBDLink är för dyr, BAFX har inga att sälja på sidan. Veepeak näms egentligen två gånger här.
Nu har jag en laptop (win10 med XP på virtualbox).
Jag har Vol-FCR 1.3.6.
Jag har FTDI drivrutiner för att få en virtuell serieport

Men näää det vägrar känna igen nån av drivrutinerna (har laddat alla olika sorts versioner) och säger här finns inget som passar....

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]