Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Hej!

Kanske det kan vara ett tips.
Från tidigare citat.
Kanske lite långsökt i ditt fall, men vem vet.
Det är inte så att du har motortvättat bilen innan det började spöka för dig?
Jag har varit med om att en av tändspolarna inte har fungerat som den skulle på grund av att det var oxid i en av anslutningarna under det svarta locket mitt på motorn över tändstiften.
Det tränger nämligen in vatten där vid motortvätt och förorsakar div. problem ”dålig kontakt” som visar sig efter ett tag.
Jag hade visserligen ingen felindikation på detta men våra bilar lever ett eget liv ibland.

Lennart 960
Användarvisningsbild
av moumtaz
Hej Lennart, ingen dum idee, har dock inte gjort motortvätt, någonsin, just pga det du säger. Hade in den för service för ca 2 mån sedan & då kändes det som det tillkommit ca 10 hk, gick & funkade jättebra, tills det blev kallt, då kroknade batteriet , någonstans där uppstod störningarna också. Den startar utan problem, dock är den känslig på gasen så man måste vara försiktig, när den är varm så är det längre mellan störningarna, frågade Volvo idag, han trodde det kunde vara LMM eller tempgivaren. Kan man mäta upp dessa båda?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Vad är det för nummer på LMM? Avgörande för vilken spänning det ska vara...
Användarvisningsbild
av moumtaz
LMM:n har 0280217511
under kommer 9146483,
Hittade nu, under "snabeln", röret som kommer efter LMM:n , en slanganslutning som inte satt på helt, typ på trekvart, där tar den nog tjuvluft....
Återkommer
Användarvisningsbild
av moumtaz
Hej, är det någon som kan tänka sig svänga förbi & swappa LMM, för att utesluta denna detalj, för nu går 965 sämre än någonsin.
0703966401, välkomna :???:

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]