Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Åket ville inte starta här om dagen. Jag tog och kopplade in 12 V vid givaren med ström till pumpen.
Konstigt nog var strömmen bara 0,24 A, men bränslepumpen brummade på, och det blev tryck på railen.
Jag rörde i samband med det då lite på kablarna som går in i givarenheten, och därefter så startade bilen så bra. Nu var strömmen till pumpen 5,5 A, vilket är mera rimligt. Just där kablarna går in i givarenheten är tydligen ökända för att kunna vara brända. Här var det dock inget bränt, men de är kanske dåliga på insidan av locket.
Så jag måste göra ett verktyg så att jag kan skruva av locket till givarenheten, och kolla in läget.
Reläna på plats CMI12 och CMI13 har jag bytt plats på, och de bägge verkar vara ok.
Du har nog samma fel som jag hade på min v70 2002.

Kabelskor som leder det blåa kabel genom tankgivare enhet är sönder i enheten. Dvs i plasten.
Kolla om plasten är missfärgat typ lite svart.

Den måste bytas, det går inte att reparer.

Läs mitt inlägg här.

Finns bilder som visar tankgivare enheten.

viewtopic.php?f=19&t=181758&p=1587442#p1587442

För ringen finns ett verktyg att köpa. Köp inte på biltema eller skruvat dom går sönder har det visad sig.

Mvh LS
Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h&a[…]

Gunga för hand (hårt) framåt/bak&[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]