EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
volvoamatören skrev: fre 08 nov 2024, 19:32 Idag har jag äntligen provkört EX90 för första gången. Jag är nöjd. Hann inte testa allting men bilen kändes väldigt skön att köra. Stolarna var skönare än de jag har i XC90:n. Reglaget för att ställa in dem var intuitivt och lätt, jag upplevde inte alls några problem som vissa recensenter har haft. Skärmen i mitten var stor och bra.

Nu körde jag bara på landsväg och inte så lång stund men min erfarenhet idag var mycket positiv. Synd att jag måste vänta till i maj (om den nu kommer då) ... Vill ha den nu!
Du får köpa utomlands och importera in till Sverige😂
av Geoham
volvoamatören skrev: fre 08 nov 2024, 19:32 Idag har jag äntligen provkört EX90 för första gången. Jag är nöjd. Hann inte testa allting men bilen kändes väldigt skön att köra. Stolarna var skönare än de jag har i XC90:n. Reglaget för att ställa in dem var intuitivt och lätt, jag upplevde inte alls några problem som vissa recensenter har haft. Skärmen i mitten var stor och bra.

Nu körde jag bara på landsväg och inte så lång stund men min erfarenhet idag var mycket positiv. Synd att jag måste vänta till i maj (om den nu kommer då) ... Vill ha den nu!
Kul! Vart någonstans finns demobilen?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Bilen finns i hos Bilia i Solna, de fick in den nu i veckan. Det är den första som har kommit till Stockholm. De sade att andra handlare ska börja få sina exemplar kommande veckor.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Här är Solnas utställningsbil i brist på demobil.
Gräslig färg...
.
EX90.jpg
EX90.jpg (633.88 KiB) Visad 6222 gånger
av Geoham
volvoamatören skrev: lör 09 nov 2024, 10:53 Bilen finns i hos Bilia i Solna, de fick in den nu i veckan. Det är den första som har kommit till Stockholm. De sade att andra handlare ska börja få sina exemplar kommande veckor.
Ok! Berätta gärna hur du upplevde bilen? Är det så tyst i kupén som alla verkar tycka? Något annat som imponerar?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Det var inte jättetyst, faktiskt. Men åkte på landsväg i 30-40, så det var mest vägljud som hördes. Jag vet inte hur tyst den är på motorväg med massa bilar runtomkring.

Jag tyckte att svängradien kändes bättre än på min XC90. Vet inte om det stämmer, men det kändes så.

Det var ingen luftfjädring på denna men hålen/groparna i vägen kändes inte mycket alls. Överlag kändes färden mjuk och bekväm. Det var 21-tumsfälgar på, f ö.

Jag gillade som sagt den stora skärmen. Även HUD:en kändes som att den hade större typsnitt på min XC90.

Reglagen för fönsterhissarna och knapparna på ratten kändes dock plastiga, där var det en sämre känsla än XC90:n.

Skönt att se både 360-kameran och backkameran vid back, båda hade 50 % av skärmen, så det var klart och tydligt.
av Geoham
volvoamatören skrev: sön 10 nov 2024, 15:53 Det var inte jättetyst, faktiskt. Men åkte på landsväg i 30-40, så det var mest vägljud som hördes. Jag vet inte hur tyst den är på motorväg med massa bilar runtomkring.

Jag tyckte att svängradien kändes bättre än på min XC90. Vet inte om det stämmer, men det kändes så.

Det var ingen luftfjädring på denna men hålen/groparna i vägen kändes inte mycket alls. Överlag kändes färden mjuk och bekväm. Det var 21-tumsfälgar på, f ö.

Jag gillade som sagt den stora skärmen. Även HUD:en kändes som att den hade större typsnitt på min XC90.

Reglagen för fönsterhissarna och knapparna på ratten kändes dock plastiga, där var det en sämre känsla än XC90:n.

Skönt att se både 360-kameran och backkameran vid back, båda hade 50 % av skärmen, så det var klart och tydligt.
Intressant! Då körde du en "Plus", kan kanske vara därför den inte var jättetyst. Ultra har laminerade sidrutor och bakruta, det saknar Plus. Men det vet man ju inte förrän man jämfört dem med varandra..
Användarvisningsbild
av V9097
Nyfiken fråga är om någon här som kört EX90 även kört Tesla Model X och vågar sig på en jämförelse?

Jag körde en Tesla X i helgen och var inte särskilt imponerad. Den har sina häftiga features men säteskomfort, fjädring, materialval och ljudnivå imponerade inte på mig. Model X kostar dessutom ännu mer än vad EX90 gör.
Användarvisningsbild
av TommyP86
fjohan82 skrev:Här är Solnas utställningsbil i brist på demobil.
Gräslig färg...
.
EX90.jpg
Wow Bild är ju hörapparatsfärgen från Top Gear.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 45
Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Det är väl högst tillfäll[…]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma proble[…]

Framvagnsinställning själv

För Volvo V50 Toe-in fram: 0,2° &plusm[…]