- tis 12 nov 2024, 10:06
Hej!
Volvo V70 AWD R-Design 2010
D5244T10
Har någon av er monterat någon DEFA-blockvärmare (eller annat fabrikat)?
Vart exakt placerade ni den?
Hur fick ni fast den?
Hittat ett gängat hål precis ovanför den lilla oljestickan men tyvärr får jag inte dit en vanlig M8 på gäng (M6 för litet).
Hittat ett till hål i blocket bredvid fästet för tryckröret, men M8 är för litet och M10 får jag bara gäng typ 1/4 varv. Provade även bulten från fästet till tryckröret, men inte ens den gick att gänga dit.
Beställde nämligen DEFA 412825 som enligt både Mekster och DEFA's egna hemsida, skulle passa min bil (via regnumret).
Men bilden på placering och utseende på tråget, stämmer inte överens med verkligheten/tråg ..
Och nej jag kan inte skicka tillbaka eftersom det gått alldeles för lång tid från när jag beställde.
Och nej jag vill inte höra "slangvärmare är bättre" eller "köp Calix".
Jag har nu denna blockvärmare och det är denna jag ska försöka få dit.
Men behöver som sagt lite inspiration/tips.
Vet nämligen att en släkting hade en vanlig utanpåliggande blockvärmare men minns inte exakt hur eller vart den var placerad...
Tack på förhand!
Volvo V70 AWD R-Design 2010
D5244T10
Har någon av er monterat någon DEFA-blockvärmare (eller annat fabrikat)?
Vart exakt placerade ni den?
Hur fick ni fast den?
Hittat ett gängat hål precis ovanför den lilla oljestickan men tyvärr får jag inte dit en vanlig M8 på gäng (M6 för litet).
Hittat ett till hål i blocket bredvid fästet för tryckröret, men M8 är för litet och M10 får jag bara gäng typ 1/4 varv. Provade även bulten från fästet till tryckröret, men inte ens den gick att gänga dit.
Beställde nämligen DEFA 412825 som enligt både Mekster och DEFA's egna hemsida, skulle passa min bil (via regnumret).
Men bilden på placering och utseende på tråget, stämmer inte överens med verkligheten/tråg ..

Och nej jag kan inte skicka tillbaka eftersom det gått alldeles för lång tid från när jag beställde.
Och nej jag vill inte höra "slangvärmare är bättre" eller "köp Calix".
Jag har nu denna blockvärmare och det är denna jag ska försöka få dit.
Men behöver som sagt lite inspiration/tips.
Vet nämligen att en släkting hade en vanlig utanpåliggande blockvärmare men minns inte exakt hur eller vart den var placerad...
Tack på förhand!