Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har haft problem med mina blinkers: när jag skulle blinka till höger fungerade det inte alls och när jag blinkade till vänster blinkade det snabbt. Efter en googling misstänkte jag relät i spaken, men jag lämnade in bilen till en mekaniker då jag inte kan mycket om bilar.

Efter en felsökning konstaterade mekanikern att det var fel på spaken och lamphållaren till vänster blinker fram. Mekanikern offererade mig 6200 kr (inkl 1700 för felsökning) för att byta båda delar. Jag tyckte det lät väldigt högt så jag beställde en begagnad spak (344 kr) och lyckades byta ut den själv med hjälp av en YouTube video.

Jag har dock inte haft lika tur med vänster fram lamphållaren. Jag hittar inte riktigt en video som beskriver hur jag ska göra och jag har svårt att hitta exakt vilken del jag ska ha.

Har ni någon rekommendation på en bra video som visar det jag behöver göra? Är det lätt att byta lamphållaren? Går det att göra utan lödning eller annan mer komplicerad installation?

Vet ni var jag kan hitta en lamphållare till vänster fram? Hittar framför allt delar till sidoblinkersen.

Information om bilen från Trafikverkets hemsida:
Fabrikat: Volvo S + V70
Fordonet tillverkat: 2000-08

Jag kan ytterst lite om bilar så jag är tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]