Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mimeck
Vet ju inte exakt konstruktion på TS bil men jag tror att på tex. XC70-2011 så skulle man kunna riva ut strålkastarna med hjälp av en kofot eller annan våldsam metod.
Dom skulle nog gå sönder i fästena men kanske inte värre än att dom skulle kunna lagas.

Skulle inte förvåna mej om fästjärnen skulle gå att såga av med tex. en tigersåg men det har jag inte testat!

Glas (plastkåpan) och hela innanmätet skulle iallafall klara sej och det var kanske dom grejjerna dom behövde
av Yaniz
Finns ingen åverkan på bilen, tror jag det blir oerhört svårt att få ut något på försäkringen.
Användarvisningsbild
av Momentum
Med Keyless är det möjligt att fånga upp signalen från nyckeln inne hos ägaren, överföra den till bilen, öppna bilen, öppna huven, stänga huven, låsa bilen.
Känner till två XC90, av den nyare typen, där båda blev av med just strålkastarna, man hade öppnat hela bilen.
av Leopold
Trådskaparen har inte återkommit med mer info vad jag kan se. Som många säger här, inte sannolikt att försäkringen täcker något om det inte finns spår av åverkan på bilen. Dvs om det är uteslutet att man kan öppna huven på icke-destruktivt sätt via något specialknep. Kan huven öppnas så hivar man ut båda strålkastarinsatserna på max 1 minut efter att ha dragt upp "tältpinnarna".
av Jonna82
På min xc70 så gick de in bakom grillen.
Det var verkstaden som upptäckte det då de såg att grillen var skadad.
När de väl viste vilken väg så var det tydligen skit lätt att öppna huven.
av Jonna82
Vet att det förekommit ligor som valt att använda sig av en borr mall och borra 4 hål i huven sen dragit upp spjuten.
Men hade de gjort den varianten så borde du sett skadorna.
Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]