Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
Ted68 skrev: fre 05 nov 2021, 19:48 Har årsmodell 2020 och mina ser ut som på bilden. Hoppas på bra kvalité som håller länge då.
Då har det börjat knaka på högersidan, så det är väl snart kört.

3200 mil, snart 5 år och har använt bakluckan kanske en gång i veckan.
Det är för dåligt att det inte ska hålla längre än så.
av Sasjjj
Märkesverkstädernas prissättning för att byta en av dessa enheter är ju helt osannolikt skev. Reservdelen går att hitta på nätet för knappt 4 000 kr (ska en originaldel vara tre ggr så dyr?) och den tar MAX 15 minuter att byta för ett proffs. Att som Volvoverkstad ha nerverna till att begära 10 000 - 11 000 kr är kriminellt.
Användarvisningsbild
av leiwi
Sasjjj skrev:Märkesverkstädernas prissättning för att byta en av dessa enheter är ju helt osannolikt skev. Reservdelen går att hitta på nätet för knappt 4 000 kr (ska en originaldel vara tre ggr så dyr?) och den tar MAX 15 minuter att byta för ett proffs. Att som Volvoverkstad ha nerverna till att begära 10 000 - 11 000 kr är kriminellt.

Nja är lite att jämföra äpplen och päron , på Volvoverkstaden byts drivenheterna alltid parvis alltså båda två och då är kanske inte priset så konstigt
av Plugghästen
Efter en längre tids oljud från bakluckan så gav min upp "helt" i helgen. Den kärvade fast både vid öppning och stängning. Jag fick resignera till milt våld.
Bilen är drygt 4a år gammal V60 och har rullat drygt 5000 mil.
Verkstaden meddelade att Volvo tar 100% på goodwill, de bytte på båda sidorna och nu går luckan smidigt och ljudlöst.
Första kontakten tog med med dem i tisdags, på torsdag morgon fick jag komma in med bilen och det var klart innan jag hunnit sätta mig ner och logga in mot jobbet.
Tråkigt att grejerna går sönder, men jag är väldigt nöjd med Volvos ansvarstagande i det här fallet :-)
av PatrikR
Hej alla.
Ville bara tala om att jag har också detta problemet och har precis varit på verkstan och dom sa att goodwill är baserat på olika saker och måste ansökas om. Efter lite tangent knackande av en tekniker så kom det upp 100% goodwill. Tid bokad nästa fredag.
Detta är en V60 CC -22, i trafik augusti -21 och gått nästan 7000mil.
Så har ni problemet, bara be er tekniker kolla efter goodwill.
Användarvisningsbild
av Ted68
Min V60 2020 som har rullat endast 3200 mil ska med få det på goodwill. Får väl se om det byts på båda sidor. Men så borde det väl vara även om det bara knakar på ena sidan?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"

Helt rätt, och lite läder där s&ari[…]