Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Svart ser tråkigt dystert ut.
Det hjälper inte att det måhända är lättare att piffa upp när det inte ens är fint när det är nytt.
av Malmstroem
Vi är alla olika. Jag har haft ljus inredning i en bil jag ägt. Det är snyggt och trivsammt.

Min användning av bilar passar dock inte ihop med ljus inredning. Hundar, fritidsgrejor, etc gör att ett visst rengöringsbehov finns. Det är betydligt lättare med mörk inredning.

Alla bilar jag använder i vardagen kommer att ha mörk inredning. Dystert eller inte. :-D
av UnleashFusion
apersson850 skrev: ons 30 okt 2024, 14:22 Svart ser tråkigt dystert ut.
Det hjälper inte att det måhända är lättare att piffa upp när det inte ens är fint när det är nytt.
Denna hade jag inte tackat nej till. Där tror jag man fått in allt. Dock kostar den 19tkr utöver 400tkr men det må vara värt det. Vent.stolar, amber(jävligt snygga), hade också kunnat tänka mig brun också. men B&W och allt vad det innebär.https://www.blocket.se/annons/1002001100
Användarvisningsbild
av apersson850
Till och med separat luftkonditionering i tredje sätesraden. Tror det enda den saknar som finns i min XC90 är 230 V uttaget i baksätet.
Jag gillar dock inredningen "blond" i min bättre.
av 73k
Fast den saknar ju kylt handskfack och designen på däcksidan på ContiPremiumContact 6 är så vidrig… helt värdelös bil. Nej, kom igen nu. Vad som är snyggt eller inte kan man överlåta till köparen. Sett till vad som verkar vara aktuellt för TS verkar den sista vara värd en beskådan.
Användarvisningsbild
av Sulten
Va betyder händelser från Carfax? Nogra bilar har fä somma har uppemot 20 händelser. I övrigt så är det vel första ägare som bestämmer färg och utrustning, vi som köper användade bilar ser vel mer på tilstånd, miltal och pris. Jag valde bort vita bilar och vita interiör, men mitt val var primärt diesel.
Användarvisningsbild
av sewen
Malmstroem skrev:Vi är alla olika. Jag har haft ljus inredning i en bil jag ägt. Det är snyggt och trivsammt.

Min användning av bilar passar dock inte ihop med ljus inredning. Hundar, fritidsgrejor, etc gör att ett visst rengöringsbehov finns. Det är betydligt lättare med mörk inredning.

Alla bilar jag använder i vardagen kommer att ha mörk inredning. Dystert eller inte. :-D
Samma här. Hade beige i förra. Snyggt men den ljusa (nästan vit) går inte att hålla tillräckligt ren när man jagar, har småbarn osv.
Brun och den lite mörkare beiga ändrar bara sätena. Resten av inredningen är ju ändå svart. Nere vid fötterna, instrumentpanel, dörrsidor osv. Tycker det ser splittrat ut men är väl för att Volvo inte ska behöva lagerhålla så många olika paneler på dörrsidor osv.

Har uppdaterat mittkonsolen efter att @theodorka[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]