Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena
Mina gamla föräldrar har efter väldigt många år som 944 ägare ( -94, 43' mil, bruksskick) gjort en bilaffär hos Volvo handlare och bytt upp sig lite.
Döm om min förvåning när dom får ...500 spänn.... för sin gamla bil.
Är det realistiskt eller åt helvete?
volvohandlaren borde ha talat om för dina föräldrar att de får mest betalt på en annans på blocket, ingen volvohandlare vill ju byta in en gammal 940 med 43k mil iaf. De bord ju kunna ha fått någar tusenlappar iaf på blocket kan jag tycka. Åk dit och ta tillbaka den bara, han lär ju inte bry sig om 500kr i vilket fall
Blåsta kanske de inte har blivit, men de har ju fått "vi vill verkligen inte ha den, men tillräckligt billigt så tar vi den-priset". Volvohandlaren kan således snabbt och enkelt tjäna en 10-15 tusen genom att sälja den vidare till någon handlare som sysslar med billiga begagnade bilar. En motsvarighet till när jag för en 10 år sedan tog min 240 till en Volvoverkstad och fick en ockeroffert på arbetet då de uppenbarligen inte ville röra den.

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]