EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
Låter rimligt, förutom att EX90 bara ska produceras i USA till att börja med. PS3 var planerad att bara produceras i Kina till att börja med.

Tror inte det ändrats för det innebär dubblering av verktyg och uppstart på dubbla ställen för liknande verktyg, samtidigt.
av Plattanibotten
Jag avbokade ju min EX90 för två veckor sedan efter det att min vän på VCC sagt jag skall köpa 2026 istället för 2025 med anledning av alla problem och en del ny teknik. Så, nu blev det en PS3 som jag skall ha ett år (leverans vecka 43 fullutrustad) och min handlare lägger EX90 2026 beställningen så snart det är möjligt i systemen. PS 3 som jag körde var utan tvekan den bästa bil jag kört under mina 60 år och 44 tidigare bilar...
av Geoham
Plattanibotten skrev: fre 04 okt 2024, 19:52 Jag avbokade ju min EX90 för två veckor sedan efter det att min vän på VCC sagt jag skall köpa 2026 istället för 2025 med anledning av alla problem och en del ny teknik. Så, nu blev det en PS3 som jag skall ha ett år (leverans vecka 43 fullutrustad) och min handlare lägger EX90 2026 beställningen så snart det är möjligt i systemen. PS 3 som jag körde var utan tvekan den bästa bil jag kört under mina 60 år och 44 tidigare bilar...
Har inte PS3 samma teknik som EX90 och om EX90 rullas ut med en massa fel, har inte PS3 samma fel då?
av Geoham
En återförsäljare i Italien har fått hem en demo-bil. Försäljaren är mycket positiv till bilen. Flera av er har säkert sett detta.
av Ingenjören
Jag var inne hos vår Volvohandlare i förra veckan och pratade med en säljare. De hade fått framflyttade besked flera gånger för demobilarna. Det som gällde nu var att de ska komma i januari men visste inte om han vågade tro på det heller.

Jag vet inte hur det med prioriteringen mellan olika marknader i Europa. Italien kanske ligger högre än Sverige, vem vet…
av Saabturbo95
Följer "taggen" Ex90 på instagram och i USA verkar det komma en del bilar till handlarna. Alla möjliga färger och inredningar.
Så synd att det inte kommer något till Sverige, ser en hel del testbilar men vill gärna få provsitta hos en handlare och testköra.
Är era bilar planerade i produktion eller står det bara orderlagd hos er med? Känns väldigt osäkert när denna bil väl kommer komma.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 45
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller […]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Bara kör, det va på 50-talet man kö[…]

Avgassystem till volvo 940