- ons 30 okt 2024, 14:49
Jag tog en bild på området. Den urdragna kontakten är jag nästan säker på att den går till lamptorkaren. Nån som ser sladden jag behöver?
Daniel78 skrev: ↑ons 30 okt 2024, 08:21 Edit—/ på 850/94 finns en tillbehörskontakt vid reläboxen på förarsidan inne i bilen och en grön/orange kabel som går därifrån och slutat mellan batteriet och vänstra strålkastaren som är avsett för extraljuset. På tillbehörskontakten finns även signalen från helljuset. Därifrån kan man mata brytaren och 12V till relät. Sen kan man sätta relät inne i bilen. Tog nästan 2 veckor för mig att installera extraljuset inklusive all forskning och mina jobbkompisar skrattade åt mig.Tack Daniel78, detta är bra info! Jag har nu grävt runt under ratten, och allt verkar redan vara inkopplat för detta där. Det är ett ovanligt tyst relä, så jag hörde det inte tidigare när jag testade knappen, men det klickar om jag trycker på knappen när helljuset är på (eller slår på helljuset med knappen redan igång). Nu gäller det bara att hitta sladden framme i bilen, och där har jag inte haft någon framgång än.
Ibland är det inte lätt att vara schweizare![]()
Jag tog en bild på området. Den urdragna kontakten är jag nästan säker på att den går till lamptorkaren. Nån som ser sladden jag behöver?