- ons 23 okt 2024, 23:45
Hej, jag har en Volvo 744 från 87 som har fungerat jätte fint sen jag köpte den, det är då en epa. Iallafall så en dag när jag skulle köra började hastighetsmätaren hoppa mellan 30-60 när jag låg i 30. Jag har den tidigare bakaxeln som då har plåt lock och den "guldiga" givaren och jag kollade på den och mätte på den, den hade 2690 ohm ungefär och ser helt felfri ut men fungerar ändå konstigt.
Jag fick en annan givare som fungerade på bilen den satt på innan, och satte dit på min bil och mätte på givaren och den visade också 2690 ohm ungefär och gjorde samma sak. Jag har en eftermarknads hastighetsmätare som är digital som är helt ny och fungerat felfritt innan så jag tror inte att det är felet.
Jag tror att givaren är kass men är osäker så vänder mig till er om ni har några förslag på felet. All hjälp uppskattas.
Mvh Marcus
Jag fick en annan givare som fungerade på bilen den satt på innan, och satte dit på min bil och mätte på givaren och den visade också 2690 ohm ungefär och gjorde samma sak. Jag har en eftermarknads hastighetsmätare som är digital som är helt ny och fungerat felfritt innan så jag tror inte att det är felet.
Jag tror att givaren är kass men är osäker så vänder mig till er om ni har några förslag på felet. All hjälp uppskattas.
Mvh Marcus