Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bileen
Är det någon mer som haft problem med knappen på utsidan för bagageluckan. När jag klickar på den öppna den inte bagaget varje gång. Jag har inte hunnit plocka ner den och kika med det för fel men jag gissar att det är en brytare som är dålig. Borde vara standardkomponenter och lätt att byta. Bilen är en XC70 2016 Som har rullat 20 500 mil
Bileen skrev: tor 17 okt 2024, 06:32 Är det någon mer som haft problem med knappen på utsidan för bagageluckan. När jag klickar på den öppna den inte bagaget varje gång. Jag har inte hunnit plocka ner den och kika med det för fel men jag gissar att det är en brytare som är dålig. Borde vara standardkomponenter och lätt att byta. Bilen är en XC70 2016 Som har rullat 20 500 mil
standardfel hos alla V/XC70 2008-2016: viewtopic.php?f=51&t=181700&hilit=batmac+xc70 (sidan 1(längst ner) och 2)

Jag har även denna problem men inte orkat fixat eller byta själva delen. då jag har elbaklucka så funkar fjärren/inne i bilen-knappen.
av Bileen
Hittade felet nu. När jag tog den andra nyckeln funkar det. Så felet var nyckelberoende.
Plockade isär myckeln och det var svarta avlagringar på alla batteribleck. Tog en tops och isopropanol (elektroniktvätt) och skrubbade alla kontaktbleck och nu funkar det perfekt. I slutet funkade inte nyckeln nästan alls.
av Bileen
Tyvärr är luckknappen fortfarande intermittent så det blir att byta den. Nån som har en instruktion på hur man tar loss hela bakinnertrimmet på luckan och även knappen?
Bileen skrev: lör 26 okt 2024, 11:50 Tyvärr är luckknappen fortfarande intermittent så det blir att byta den. Nån som har en instruktion på hur man tar loss hela bakinnertrimmet på luckan och även knappen?
Dessutom sitter clipsen tillräckligt hårt för att dra sönder innersidan på bakluckan när man ska ha bort den. Jag fick limma min med epoxi- och kontaktlim för att få ihop den igen.
av Bileen
Rev skiten ikväll, såklart gick 2 av de tunna pinnarna sönder så det blir till att köpa nya men knappen är fan hel. Hade loss den och mätte, kontakt hela tiden när man trycker. Så jäkla skumt. Däremot tycker jag bakluckan hänger och dessutom så är kabelstammen som ligger i den där gummikorven väl sträckt.
Kan det vara själva öppnaren som ”klickar”?
Fast då borde den ju inte stänga varje gång…hmmm
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]