Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej undrar hur det fungerar med parkeringsklimat funktionen i nämnd bil i topik, på bilar med bränslevärmare kunde man sätta specifik tid vid direktstart på dessa laddhybrider så finns bara start och stopp på fläktsymbolen i appen kräver elvärmaren längre tid för att komma upp i temp? 30min alt 50min beroende på modell? Tänker att man inte vill köra den allt för länge för att sen kunna åka på elen hem dvs?

Mvh
Samma erfarenhet här. Jämfört med dieselvärmaren så är elvärmaren ruskigt snabb. Behövs inte många minuter på morgonen för att få en bra grundvärme i bilen :-)

Startar med appen en liten stund innan jag åker med laddkabeln ansluten. Nu har jag ställt ner effekten på laddvoxen till ca 2,3 kW för att slippa effekttaxan, så den lyckas inte dra all ström till elvärmaren via kabeln men det blir ändå bättre än att köra utan kabel ansluten för då äter den 100% av batteriet.
Jag upplever att den är betydligt snabbare än en bränsledriven värmare som behöver ca 10-15 min innan den kommer igång och blir varm.

Elvärmaren kommer med full värme direkt. Skulle gissa att den är på några kilowatt så priset man betalar när man inte har kabeln i är att räckvidden går ner x antal kilometer. Men den är definitivt effektiv 😊
Robkwi skrev:Jag upplever att den är betydligt snabbare än en bränsledriven värmare som behöver ca 10-15 min innan den kommer igång och blir varm.

Elvärmaren kommer med full värme direkt. Skulle gissa att den är på några kilowatt så priset man betalar när man inte har kabeln i är att räckvidden går ner x antal kilometer. Men den är definitivt effektiv 😊
eftersom man bara kan starta och stoppa och inte ange hur lång gångtiden är hur länge tror du den behöver innan man trycker stoppa?
Vw passat

Varför skulle VW betala rep på en 8 &ar[…]

AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]