NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En släkting hade en kort period för ett antal år sedan också en V50 med samma problem.
Blev dock återköp då den var helt omöjlig att få ordning på trots att det var en större Volvo-handlare.
Jag hade samma problem som trådskaparen på min V50 från 2008. Hade det länge i flera år. Den startade men svarade knappt på gas, var tvungen att starta om och om igen och tillslut "hoppade den rätt" och man kunde köra helt som normalt. Ingen visste varför det skedde men till slut blev lösningen för mig att hälla i STP Diesel Injector Cleaner och sedan börja tanka HVO100 istället för vanlig diesel, sen dess har jag aldrig haft problem. Kan det bero på att HVO har högre cetantal än vanlig diesel? Vet inte, men prova om du har samma problem! HVO är inte officiellt godkänt från Volvo för V50 men det beror nog mest på att de inte vill lägga ner pengar på att certifiera en gammal modell. Jag har inte haft några som helst problem med att tanka det.
VOC Service

Fick upp detta meddelande på skärmen. N[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]

skyltbelysning brunnit

hej. köpte nyligen v40 d2 -18. det gjordes en[…]