- ons 23 okt 2024, 15:00
Tittade noggrannare på ditt papper och vad jag förstår var alla värden inom toleranserna utom Toe-in som var lite Toe ut. Detta är det enda dom ändrat (till nästan 0). Camber vinklen ligger precis på godkänt men båda är ungefär lika och då är det Ok. Caster viklen brukar inte gå att justera, vet ej hur det är på din bil.
På en framhjulsdrivnen bil "tvingar" drivningen hjulen inåt så vid belastning (gaspådrag) blir det lite mer Toe-in än vid vila. Så jag skulle nog godkänna det dom gjort, möjligtvis lite mer Toe-in. Men som skrivits ovan, har det börjat slita snett så kommer det att fortsätta. Och ju bredare däck, desto känsligare är det. Du får ha koll på det.
På en framhjulsdrivnen bil "tvingar" drivningen hjulen inåt så vid belastning (gaspådrag) blir det lite mer Toe-in än vid vila. Så jag skulle nog godkänna det dom gjort, möjligtvis lite mer Toe-in. Men som skrivits ovan, har det börjat slita snett så kommer det att fortsätta. Och ju bredare däck, desto känsligare är det. Du får ha koll på det.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V