Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja! För ungefär en vecka sen så var jag borta i fyra dagar och lämnade bilen hemma. När jag sen kommer hem igen så vill bilen inte starta. Den har gått hur bra som helst inann, förutom att den har varit svårstartad då och då, mestadels på morgonen. Motorn går runt när jag vrider på nyckeln men den vill inte hoppa igång. Jag har testat att byta tändstift, tändkablar samt att ladda batteriet men den funkar ändå inte.

Om nån har nån aning på vad felet kan vara så skriv gärna!
Kolla om båda bränslepumparna fungerar när du "kör" på starten. Huvudpumpen hör du om hu öppnar dörren och böjer dig ner, den sitter under bilen under förarstolen. Tankpumpen hör du om du öppnar tanklocket, sätter ett öra mot påfyllningsröret. Om tankpumpen inte fungerar kan bilen fungera ner till kanske en en ¼ tank. Men den kan sluta starta tidigare. Båda styrs av bränslereläet.
Låter som bränsleproblem. När min huvudpump började ge sig var den svår att få liv i när den stått ett tag, speciellt när det var kallt ute. Om det kommer ström till pumparna kan du prova att knacka lite på den, gärna medans en medhjälpare kör på starten. Kommer det inte ström, kika på bränslereläet bakom säkringarna.
D4 VEA dricker olja

Kollat komp på motorn 25, 25, 25, 25 är[…]

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]