Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FastVolvo
Kör en XC60, men problemet finns på alla nya Volvo. Finns det någon som lyckats hacka bilens system så att speed warning, "blinkande kaffekoppen" och allt annat som bara irriterar kan stängas av permanent?
av Lövet
Det här skulle vara det första jag kollade upp https://spaycetech.com/
Användarvisningsbild
av Derank
Kolla in Orbit, helt outstanding vektyg för nyare Volvo, ska själv införskaffa det och pilla lite med kollegans XC60
Spaycetech/Orbit verkar vara en mycket användbar mjukvara. Lite för avancerat för mig, men jag antar att någon snart sätter upp en service där man kan åka in och få de elektroniska funktionerna avstängda eller anpassade efter önskemål. Ser fram emot det!
av least
Det lär inte komma, dessa mjukvaror har funnits länge och ingen sådan service finns.

Kaffekoppen, den dyker endast upp om bilen märker att du som förare vinglar på ett speciellt vis.
Jag har bara fått den en gång, vid en tajt slingrig passage vid ett vägarbete efter att ha kört långt precis innan.
av Lövet
least skrev:Det lär inte komma, dessa mjukvaror har funnits länge och ingen sådan service finns.
Hoppet lever. Motsvarande programvaror till andra märken har kommit fram med lösningar på att ta bort speed warning. Svårt att se att det skulle vara omöjligt på Volvo.
least skrev: ons 23 okt 2024, 11:10 Det lär inte komma, dessa mjukvaror har funnits länge och ingen sådan service finns.

Kaffekoppen, den dyker endast upp om bilen märker att du som förare vinglar på ett speciellt vis.
Jag har bara fått den en gång, vid en tajt slingrig passage vid ett vägarbete efter att ha kört långt precis innan.
Den varnar aldrig när man är dödstrött och åker motorväg, men väldigt ofta när man kör en slingrig väg, typ På E22 ner mot Kalmar trots att man är jättepigg då. Den bidrar endast med irritation.

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]

Problem med stereo

Säkringarna till Audio och 12V uttagen sitter[…]