Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av desp
Hej,
Nu har jag fått ett lite spännande fel.
Fick för ett tag sedan meddelande om Växelväljare service erfordras och med det lite märkliga
symptom som ryckig gång beroende på humör. Nu i morse så gick bilen som ett arsle nån mil så jag stannade bilen
och slog av, startade bilen och den gick som vanligt igen förutom Växelväljare service erfordras. Och så där har den hållit på
lite av och till, men inte alltid. kan gå dagar mellan besvären. Idag gick den som sagt ovanligt dåligt.
Ingen ny bil så klart, men just växelväljare service erfordras har legat ett bra tag. Tankar och ideér?
Bifogar bild på felkoderna från idag!

Bilen en XC90
D5244T4
TC-80 skiten
Bilagor
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (103.17 KiB) Visad 2702 gånger
Användarvisningsbild
av Greffel
Utan att ens googla åt dig skulle jag kunna tänka mig att du har två problem ( minst)
1. Växelväljaren eller kablaget till den är trasigt
2. bilen varnar på högt turbotryck, vilket skulle kunna vara att den sugen tjuvluft någonstans mellan turbo och insuget.
av desp
Greffel skrev:Utan att ens googla åt dig skulle jag kunna tänka mig att du har två problem ( minst)
1. Växelväljaren eller kablaget till den är trasigt
2. bilen varnar på högt turbotryck, vilket skulle kunna vara att den sugen tjuvluft någonstans mellan turbo och insuget.
Skojar inte ens, orange packning i resonator i nedre röret var i slamsor, när jag drog lös nedre röret så kom hela resonatorn lös också. Tjuvluft kan man lugnt säga.
av desp
Bytte till en slang istället för resonatorn, då försvann alla ECM och bilen går som den ska! Nu är det bara växelväljaren, misstänker kablaget fått fuktskador, någon som vet var kablaget går från Växelväljaren till lådan?

Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]

Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]