Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Celeron
Hej ska byta koppling på ena bilen vi har hemma, sett de finns 228mm och 240mm lamell. Borde va 240mm på m90 va? Eller går de med 228 också?

Alltid kört med luk eller sachs kopplingar de gånger ja bytt. Har någon erfarenhet av " no name" märken? Tex rider, kawe m.m som finns på trodo och autodoc.
av TioTusenKRBil
Ridex är SKRÄP. Har inte ens testat men affärsiden är typ.. ha billigaste skitmärket som folk köper, ELLER vid köp från autodoc kommer de säga att "tyvärr fanns inte din bosch del för 5000kr, MEN vi har en BÄTTRE ridexdel för 7500kr som vi skickar utan extra kostnad istället". Dvs bedrägeri. Noname från autodoc eller trodo, eller någon av deras 200 systersajter hade jag aldrig skickat in med tanke på jobbet och prisskillnaden.
På m90 med dubbelmasse (original) ska man ha 240mm.
Användarvisningsbild
av lennarte
www.trodo.se funkar bra. Har handlat där i flera år. Dom hjälper dig om du inte är säker på vad du vill ha. Du kan välja att dom kollar mot WIN numret (det räcker inte alltid med reg.nummer) så du får absolut rätt del. Och, dom talar svenska.......
av Celeron
TioTusenKRBil skrev: fre 18 okt 2024, 13:35 Ridex är SKRÄP. Har inte ens testat men affärsiden är typ.. ha billigaste skitmärket som folk köper, ELLER vid köp från autodoc kommer de säga att "tyvärr fanns inte din bosch del för 5000kr, MEN vi har en BÄTTRE ridexdel för 7500kr som vi skickar utan extra kostnad istället". Dvs bedrägeri. Noname från autodoc eller trodo, eller någon av deras 200 systersajter hade jag aldrig skickat in med tanke på jobbet och prisskillnaden.
På m90 med dubbelmasse (original) ska man ha 240mm.
Tack då kör jag luk som jag alltid gjort!
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]