Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Jag är så jävla förbannad. Jag låna min morfars bil en ford focus 01. Krockade nu den 9 dec. Idioterna tror att det är min bil bara för jag är ung så tror de att jag skrivit bilen på min morfars namn. De säger att min morfar inte ska få någon ersättning. Bilen va för helvete helförsäkrad. De sa när ni får hem brevet kan ni överklaga. Om de skulle va så att jag skrev den på hans namn vad fan har de för bevis på att det är min?

Vad ska jag göra för att få ersättning. Kan jag inte få mer ersättning för de har dragit ut de på tiden. Hon jag prata med lät som en rasist. De krävde kvitto på bilen. Det får man inte när man köper från en privat person. Men vi skickade in ett bankuttag som min morbror tog ut för o ge min morfar för bilen. Min morbror bor fortfarande hemma. De sa det är inget bevis på att det är din morfar som äger bilen.

Va med om en olycka förra året en taxi körde in i mig. Bilen blev skrot de va en väns bil. Länsförsäkringar betalade ut inom 8 dagar utan att fråga efter banktransaktioner eller något jävla kvitto.
Användarvisningsbild
av tracker
du har väl en egen bil registrerad på dig ?
så varför skulle du ha 2 bilar när du bara kan nyttja en ändå.
av Sevak
Nej har ingen bil på mitt namn.
Användarvisningsbild
av Fraz
Sevak skrev:Jag är så jävla förbannad. Jag låna min morfars bil en ford focus 01. Krockade nu den 9 dec. Idioterna tror att det är min bil bara för jag är ung så tror de att jag skrivit bilen på min morfars namn. De säger att min morfar inte ska få någon ersättning. Bilen va för helvete helförsäkrad. De sa när ni får hem brevet kan ni överklaga. Om de skulle va så att jag skrev den på hans namn vad fan har de för bevis på att det är min?

Vad ska jag göra för att få ersättning. Kan jag inte få mer ersättning för de har dragit ut de på tiden. Hon jag prata med lät som en rasist. De krävde kvitto på bilen. Det får man inte när man köper från en privat person. Men vi skickade in ett bankuttag som min morbror tog ut för o ge min morfar för bilen. Min morbror bor fortfarande hemma. De sa det är inget bevis på att det är din morfar som äger bilen.

Va med om en olycka förra året en taxi körde in i mig. Bilen blev skrot de va en väns bil. Länsförsäkringar betalade ut inom 8 dagar utan att fråga efter banktransaktioner eller något jävla kvitto.
För att dom skall betala ut ersättning så SKALL följande tre saker stämma:

1, Ägaren skall stå som ägare på bilen hos bilregistret

2, Ägaren hos bilregistret skall vara samma (namn) som på kvittot

3, Ägaren skall försäkra bilen på sig själv

Dessa tre saker SKALL ha samma namn!

Och varför i helvete skulle man inte få något kvitto när man köper av en privat person???????

Jag har köpt och sålt bilar och hojjar för mellan 500:- till 200 000:- och jag har då ALLTID kvitto med i mina affärer!..

Säkert att det inte är din bil?
av anp
Om din morfar äger bilen, så borde det väl inte vara så svårt att bevisa detta via grannar, parkering, underhåll mm?

Vad gäller kvitto, så ser jag inte det som en självklarhet vid privata affärer.
Användarvisningsbild
av Fraz
anp skrev:Om din morfar äger bilen, så borde det väl inte vara så svårt att bevisa detta via grannar, parkering, underhåll mm?

Vad gäller kvitto, så ser jag inte det som en självklarhet vid privata affärer.
Varför vill man inte ha kvitto?..

Små skit från Blocket som säkert är stulet spelar la ingen roll. Men en bil, hallå!..
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag tycker att det är helt självklart att man skall se till att få ett kvitto om man handlar en bil.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Tomas88 skrev:Jag tycker att det är helt självklart att man skall se till att få ett kvitto om man handlar en bil.
Alla grejor man köper bör man ha kvitto på. Jag köper aldrig en sak för mer än ett par tusen utan kvitto. Skulle det bli
något strul med försäkringsbolaget (som i det här fallet) är kvittot det ända som verkligen binder mig till köpet.

//Maxwell
Användarvisningsbild
av Tomas88
Helt rätt.
Användarvisningsbild
av Fraz
Maxwell skrev:
Tomas88 skrev:Jag tycker att det är helt självklart att man skall se till att få ett kvitto om man handlar en bil.
Alla grejor man köper bör man ha kvitto på. Jag köper aldrig en sak för mer än ett par tusen utan kvitto. Skulle det bli
något strul med försäkringsbolaget (som i det här fallet) är kvittot det ända som verkligen binder mig till köpet.

//Maxwell
Så rätt, så rätt.
Även om kvittot är från en privtperson så är det kvitto som gäller. Jag vet för jag har haft med försäkringsbolsgen att göra förr vid några tillfällen.
Dom trodde inte att det var min pappas bil som blivit stulen, utan att det var min. Men kvitto, ägarbevis samt försäkring stod på honnom så vad skulle dom göra..

Vems bilen var? tja..
Volvo 850 T5, chip,filter, 17" Titan och div stereo prylar.....
Vem vet inte jag, vem vet inte du. Vi vet ingenting alls, vi vet ingenting nu.............

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]

Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]