Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av onsa
onsa skrev:Hej!

Ny på forumet. Jag har detta fel på min dieselbrännare och har köpt programmet och kablar. När jag startar programmet så finns inte knappen "Dataset" i menyraden i programmet, någon som vet varför. Jag kan göra allt annat men inte ladda ner/köra in filen från brännaren. Finns det någon i närheten av Sollefteå som kan hjälpa mig nolla drifttimmarna? Tacksam för svar

Nu har jag hittat rätt program och följt instruktionerna ovan men även kollat på en film på Youtube, sökte på "Johans rep och fix". Ändrade dessa siffror och efter detta startade dieselbrännare. Jag har provat flera gånger under dagen och den startar på en gång. Tackar alla som skrivit här på forumet.
av PaatrikS
Hej
Ny på detta fantastiska forum, som hittills löst många av mina problem ( v70 och xc70 )

Tänkte ge mig på detta med webasto-buggen,
Men stuper på Thermo Test programmet..
Har provat både version 2.16.1, 3.0 och 3.4 men inget av dessa verkar ha Engineering mode (dataset-fliken). Har jag uppfattat det rätt, eller hänger det på kablage? Jag kör en VAG-KKL 409 ( har provat med en VAG-com utan resultat heller ), och egenbyggt "Webasto-adapter" efter..
Om det är programvara som strular, vet någon var jag kan ladda ner 2.16.1 med engineering mode?

//P
av Laxen76
PaatrikS skrev:Hej
Ny på detta fantastiska forum, som hittills löst många av mina problem ( v70 och xc70 )

Tänkte ge mig på detta med webasto-buggen,
Men stuper på Thermo Test programmet..
Har provat både version 2.16.1, 3.0 och 3.4 men inget av dessa verkar ha Engineering mode (dataset-fliken). Har jag uppfattat det rätt, eller hänger det på kablage? Jag kör en VAG-KKL 409 ( har provat med en VAG-com utan resultat heller ), och egenbyggt "Webasto-adapter" efter..
Om det är programvara som strular, vet någon var jag kan ladda ner 2.16.1 med engineering mode?

//P
Hej Patrick,

Tror denna videon (beskrivningen av videon) kan ge dig tips om detta

mvh,
Laxen
av Laxen76
Hej,

Jar själv det problemet med Termo Test programmet, att då jag startar urläsningen så någondera fösvinner "läsrutan" av sig själv eller så tar läsningen aldrig slut.

mvh,
Laxen
av dkps
Har samma problem som några tidigare haft. Att när man klickat på without checksum och filen ska börja laddas över så händer inget. Sen tappas kontakten. Har det löst sig för någon. Provat installera om allt. Ändrat transferrate och latency enligt nån annan sida men ingen skillnad. Den har kontakt i början och man kan se diverse data.
Tacksam för hjälp.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

B30a i en 740?