NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yohfred
Hej!
När jag var och handlade i somras så märkte jag att vänster bakdörr inte låste upp sig. Låste bilen och låste upp igen, den ville inte upp. Efter ca 20 sekunder så öppnades den tillsist, tänkte att det var tillfälligt så jag stängde dörren igen och åkte iväg. Nu vill den inte öppna sig.

Har plockat ner dörrsidan och kommit åt reglagen innifrån, men jag kan inte få upp dörren. Drar man i innerhandtaget så rör sig låspluppen upp och ner. Strömmen till rutan fungerar och det klickar 2 gånger i motorn när jag försöker låsa upp, så tror inte det är fel på kablaget som endel skrivit om. Misstänker att nånting gått sönder internt i låskistan, som jag sett någon haft samma problem på youtube. Även en annan tråd här på forumet, men den personen hade turen att få upp dörren via handtaget efter lite ryckningar. Jag har bankat på dörren, ryckt i handtag innifrån och utifrån otalt gånger, försökt bända med skruvmejsel etc.

Hur löser man ett sånt här problem? Funderade på att såga av "låshaspen" från baksidan och sen skruva av dörren. Vet inte om man kommer åt den bakifrån iaf?

Finns det någon vänlig själ som har några tips eller vet hur dem gör på volvo exempelvis i sådana situationer?
Lite trökigt att behöva skrota bilen för att en dörr inte går öppna.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Det finns 3 elmotorer i låskistan enligt följande:
1. Centrallås Låsa/låsa upp
2. Blockera dörrhandtag/avblockera dörrhandtag
3. Barnlås Till/Från
Fick problem med en bakre dörr som gick i baklås på en V40-99 och då la jag spänning direkt på låskistan, fast det gäller att veta vad man gör...
/Hasse
Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]

VOC Service

Troligen back up batteri byte och en uppdatering a[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Det man bör veta är att D5orna hos SPA h[…]