Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En arbetskamrat fick i förra veckan en återkallelse för bladfjäder bak på sin Volvo XC60 T6 Recharge MY2023 Late, tillverkad Q4 2022. Jag själv har en likadan med tillverkning nov/dec 2022. Vad ligger bakom denna återkallelse?
LJN skrev: sön 13 okt 2024, 14:05 En arbetskamrat fick i förra veckan en återkallelse för bladfjäder bak på sin Volvo XC60 T6 Recharge MY2023 Late, tillverkad Q4 2022. Jag själv har en likadan med tillverkning nov/dec 2022. Vad ligger bakom denna återkallelse?
Hmm inte hört något om bladfjäder faktiskt, det mesta som finns på nätet handla om högutsläpp på 5 modeller..

"Är du osäker på om din bil berörs av en återkallelse?
Om du misstänker att din bil omfattas av en återkallelse, men inte har fått något kundbrev, kan du kontakta din Volvohandlare. Du kan också skriva till oss på [email protected] eller ringa 020-948080."

dra ett mail och se om du kan få ut mer information.
Ska kolla med min PST senare i höst när bilen ska in på årsservice. Och min tidigare arbetskamrat har jobbat i många år på Rejmes och han skulle i veckan prata med Rejmes vad utskicket avser.

EDIT: Svar från Volvo Support, ingen återkallelse för min bil. Min är tillverkad senare än min arbetskamrat.
AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Vw passat

Hej. Har en vw passat kombi,2018 bensinare. Som g&[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]