Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej

Körde igenom Stockholm för 14 dagar sedan. Infotavlorna visade belopp. Loggar på mina sidor men det finns ingen uppgift om passagen eller vad jag ska betala eller några OCR nummer.

Vad är felet?
Jag kör typ 3 dagar/vecka igenom dessa passager, det senaste jag kan se där skattebeslutet är fattat är till och med sista augusti.
Det man kör i augusti ska betalas i slutet på oktober, september blir i november och nu i oktober blir i december.

Under Mina sidor klickar man på Trängselskatt och Infrastrukturavgift följt av Trängselskatt.
Där finns en flik om preliminära passagetillfällen.

Har du inte registrerat dig för e-betalning och körde i september kan du antingen invänta en avi nu i mitten på oktober eller ringer du Transportstyrelsen och kollar av med dem.
Har du gjort en korrekt passage men missar betalningen av en eller annan orsak blir det en saftig påminnelseavgift.
.
11.jpg
11.jpg (121.29 KiB) Visad 1678 gånger
12.jpg
12.jpg (140.38 KiB) Visad 1678 gånger
Ok. För jag passerade ju i september och då syntes ju passagerna på webbsidan som preliminära.

Och så blev det oktober och vips var det tomt på sidan och syntes ingenting Rubbet nollställs allså den sista i månaden. Sjukt märkligt

Men det ska alltså komma tillbaka i november då som ett skattebeslut igen på sidan.

Vad är det för idiotiskt system? De preliminära borde ju stå kvar till de har blivit behandlade och är beslut. Då borde de raderas, inte en månad innan de är klara.

Då måste man alltså vänta till november med att skriva sin reseräkning för tjänsteresa i september och själv ligga ute med hotellkostnadena i två månader.

Vi har ett glapp som hörts allt tydligare de […]

Tack, det låter logiskt. Jag satte faktiskt[…]

Takräcke Ex90

Lasthållare till en XC90 passar tyvärr […]

Kolla vad din bil ska ha som storlekar för ha[…]