Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baloo_blondi
Hej! Har problem med min v70 02. Får upp bromsproblem o sen slocknar instrumentet o värme fläkten gick inte o stänga av även om jag hade tagit ur nyckeln. O jag har oxå fått upp elsystem service erfordras o batterilampan tänds o släcks en gång ibland.
Nån som har tips var man ska börja leta efter felet?
av Lostshadow
Är nog inte så enkelt låter der som.

Kan vara två olika orsaker. De ena är att dim ( kombiinstrument) ge upp , lödningar blir dåligt. Men can bus blir nog inte berörd av det vad jag vet. Finns ju alltid en första gången.
Det är ett väldigt vanligt fel.

Eller ngt modul kortslutar can bus ibland. Störd can bus gör att bilen flippa ur , tom att dim slocknar.

Jag hade fenomenet att fläkten gick med bilnyckel i min hand. Men det uppstod när jag kopplade ur min kombiinstrument pga felsökning. Då flippar can bus ur .

Huvudfelet är en stört can bus .

Vad som orsaker det går nog kolla upp med en scannee eller vida dice .

Skulle det visar sig att dim ( kombiinstrument) är boven så ser till att du låt den laga av nån företag som odbtuning.se finns flera annan.

Just 2002 model har specifik mjukvara. Endast grejer från samma årsmodell passar. Inget annat.

Mvh LD
Användarvisningsbild
av Prophetone
Testa först en Norsk reset, dvs lossa bägge batteripolerna och ladda sen upp batteriet ordentligt, ev skaffa nytt batteri och sen lämna in displayen för omlödning, kostar ca 2500:- Kan oxå vara kolen i laddn regulatorn som är slut och då sjunker spänningen från batteriet kanhända under 9 Volt vid startögonblicket vilket leder till massa konstiga elfel, drabbar inte bara Volvo utan även många Tyska bilar tex fick jag massa märkliga felkoder på min BMW då den stod avställd och batteriet laddade ur....Visserligen startade bilen men displayen var som en julgran - trodde jag behövde köpa nytt batteri för 5K men allt blev bra efter en ordentlig uppladdning av batteriet.

Fortsätt i den nya tråden. Den här[…]

Dom läcker i princip alltid en smula dä[…]

Upptäckte vid hjulskiftet för ett tag […]

Avgassystem till volvo 940

Högt mottryck vill du inte ha. Skulle tro […]