Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av DennisCA
Är det andra som har rektangulära extraljus på sina Volvos? För det mesta är de runda, men jag skulle gärna se mera exempel i denna stil. Tycker det ser bra ut, skulle gärna se en 850 med sådana extraljus, jag tror det kan bli fint men det man fantiserar i huvudet brukar inte alltid blir lika bra i verkligheten.

Bild
av DennisCA
Ja alltså för min del går LED extra ljus fetbort, ser helt fel ut på en äldre bil! Jag tycker inte heller det behövs, ett par extra halogenare på helljuset ger så innihelsike mycket lju ändå.
av DennisCA
Jag har ett par Hella FF500 som tänkte gå på annan bil, kanske jag lägger dom på 850 tillsvidare, blir samma infästning ändå. Jag ser en 240 kombi då jag åker från jobbet med två runda extraljus, hela bilen ser ut att vara i nyskick.
av DennisCA
Jag undrar över montering, jag vill ha dom monterade ovanpå kofångaren så dom inte sticker ut så långt så som det blir om man använder en nummerskyltshållare med fästen, det ser bättre ut så.

Har läst kommentarer om att folk monterat en liggande mummerskyltshållare mellan glappet på motorhuven och kofångaren. Kunde nån visa bilder på hur det gått till? Jag kommer förmodligen tillverka egna fästen men det vore bra att få se var man kunde göra infästning och sånt.
av DennisCA
Nå jag fick väl prova själv. Det har varit stört omöjligt att hitta ens en bild på hur en Volvo original hållare kunde ha sett ut till en 850. Till äldre volvo hittade jag exempel men det var allt.

De ser lite småa ut till Volvon de här men annars gillar jag looken.

Bild

Bild

Jag skar bort en bit av nummerplåtshållaren så det inte ska sticka ut så mycket metall, nu ser det lite mera proffsigt ut tycker jag.

Jag har också funderatt om man inte kunde ha gjort ett fäst som går igenom grillen på huven. Det kunde man ha fått ganska stabilt tror jag.

Låter bra, var först inne på M[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]