Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej som topik lyder hur mycket har ni i tanken hur ofta tankar ni utöver laddning, visserligen har vi alla olika kör mönster men generellt? Vore intressant höra en annan behöver tanka snart har inte fyllt sen jag hämtade bilen för ett par veckor sedan :-)
Köpte min V60 Recharge i juni och har tankat två gånger sedan dess och har över halv tank kvar. Snittförbrukningen står på 2,5 l per 100km. I färddatorn. Vanligaste sträckan jag kör är c:a 10 mil, vilket innebär lite bränslekörning, men mest el. Kortare sträckor kör jag alltid på el. Har väl kört ca 300-350 mil totalt sedan köp. Riktigt nöjd med bilen. Hoppas batteriet håller länge, för jag använder det så mycket jag bara kan. Glad att jag kan ladda hemma. Ännu gladare de dagar solen skiner, så man kan tanka solkraft.
Vi har kört över 3 månader på en tank och har kört 530 mil.
Under tiden jag körde laddhybrid (XC60 T8 MY20) gick det i snitt åt 2,5 tankar per månad - många av de cirka 150 milen avverkades på motorväg och betydligt färre i stan. I sin vardag brukades bilen i varierande hastigheter och genom varierande körsätt. Bensinmotorn, som var relativt kraftfull, var med andra ord högst delaktig i den totala körningen. Att bilen skulle tvingas meddela om att det var dags att förbränna bensinen, i syfte att ersätta den med ny, fanns därför inte på kartan.

Under tid spenderad på en mindre sydeuropeisk ö med laddmöjlighet i boendet gick det åt ungefär tre liter bensin under en månad. Körningen bestod av dagliga sträckor på cirka 30-40 kilometer.
2 gånger i veckan...
Hade hellre haft en diesel men company car policy tillåter inte det och elbil är uteslutet för min del.
Men jag laddar på helgerna när jag är hemma och då räcker elen till gott och väl.

Minns jag inte fel så matar den givaren end[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]